כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

גוגל: לא נצנזר תוצאות בסין

בתגובה להודעת חברת הענק גוגל לפיה לא תצנזר החברה תכנים בתוצאות החיפוש ל גולשי סין, הודיעה מדינת הענק המזרחית כי "מעשיה של גוגל מהווים הפרה של התחייבותיה לרשויות בסין"

גוגל: לא נצנזר תוצאות בסין

משבר הענקיות נמשך: חברת הענק גוגל ממשיכה במאבקה נגד המדינה סין, המדינה הגדולה בעולם, והודיעה כי אין בכוונתה להמשיך בצנזור התכנים במנוע החיפוש שלה.

"מוקדם יותר היום, עצרנו את צנזורת שירותינו – מנוע החיפוש, גוגל news וגוגל images בגירסה הסינית של האתר. המשתמשים יופנו לגירסת האתר בהונג קונג ויוכלו לחפש בשפתם. העומס על השרתים עשוי לגרום להאטת הפעולה, וחלק מהשירותים לא יהיו זמינים".

"אנו רוצים שלאנשים בכל העולם תהיה גישה לשירותינו, ובכללם תושבי סין – אך הממשלה טענה בתוקף כי הצנזורה היא דרישה חוקית שעליה אין מקום לדיון. אנו מאמינים כי גישתנו החדשה היא פיתרון הגיוני – שכן שימוש בגירסת הונג קונג של האתר אינה מפרה שום חוק סיני. אנו מקווים שהממשלה תכבד את החלטתנו, על אף יכולתה לחסום גישה לשירותינו".

תחילתו של המשבר בחודש ינואר אז הודיעה גוגל על בחינה מחודשת של מדיניותה בשל פריצה לשרתיה על ידי האקרים סיניים וכן בשל לחץ מדיני שהפעילה מזכירת המדינה קלינטון על החברה שלא לצנזר את תכני תוצאות החיפוש במדינה.

סין מצידה הגיבה במהירות להודעת גוגל כשבהודעה רשמית שפרסמה נאמר כי "גוגל הפרה את התחייבויותיה שהעניקה בכתב כשנכנסה לשוק הסיני על ידי כך שהפסיקה את הסינון בתוצאות מנועי החיפוש והאשימה את סין בהתקפות האקרים על אתריה לכאורה",
"מעשיה של גוגל אינם נאותים. אנחנו מתנגדים באופן נחרץ לפוליטיזציה של נושאים מסחריים ואנחנו מביעים את חוסר שביעות רצוננו ומורת רוחנו מהאשמותיה ומעשיה הלא מוצדקים של גוגל", לשון ההודעה.




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}