כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נתניהו באיפא"ק: ירושלים אינה התנחלות

בנאומו בפני השדולה היהודית (איפא"ק) בוושינגטון, קבע ראש הממשלה: "ירושלים איננה התנחלות, ובניה בה לא מסכנת את פתרון שתי המדינות"

נתניהו באיפא"ק: ירושלים אינה התנחלות

ציפיות רבות נתלו בנאום שנשא בשעות הלילה ראש הממשלה בכנס השדולה היהודית בוושינגטון, אולם בנאום עצמו חזר נתניהו על דברים שכבר אמר בעבר כשבין היתר קבע: "הקשר בין העם היהודי לירושלים אינו ניתן להכחשה, ירושלים אינה התנחלות, היא בירת ישראל והעם היהודי בנה בה במשך 3,000 שנה".

בנאום שנישא בפני אלפי נוכחים וכ-300 חברי קונגרס וסנאטורים אמריקנים שהשתתפו בארוחת הערב החגיגית של הוועידה. התייחס נתניהו לסוגיית הגרעין האיראני ותהליך השלום עם הפלסטינים, והתאמץ להעביר מסרים של קרבה וזהות אינטרסים קרובים והדוקים בין ישראל לארה"ב.

"הבנייה בירושלים אינה פוגעת בפתרון שתי המדינות", הדגיש נתניהו וקרא ליו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס: "בוא לנהל משא ומתן לשלום", והוסיף כי הממשל האמריקני יכול לסייע בשיחות בין ישראל לרשות, "אי אפשר לכפות שלום מבחוץ".

בהתייחסו לגרעין האיראני, אמר נתניהו: "ישראל מצפה מהקהילה הבינלאומית לפעול בנחישות והחלטיות כדי לסכל את הסכנה של נשק גרעיני בידי איראן, אולם ישראל תשמור לעצמה תמיד את זכות ההגנה העצמית". ראש הממשלה הוסיף כי אם איראן תשיג נשק גרעיני יביא הדבר לסיום "עידן השלום הגרעיני שהעולם נהנה ממנו ב-65 השנים האחרונות. איראן עלולה לספק נשק גרעיני לארגוני טרור וייתכן שאף תתפתה להשתמש בו בעצמה".

ראש הממשלה חזר והדגיש את שיתוף הפעולה עם האמריקנים ואמר: "אנחנו מחליפים מידע מודיעיני ומשתפים פעולה בדרכים שונות שאיני רוצה להרחיב עליהן במאבק בטרור, שיתוף הפעולה הזה מציל את חייהם של אמריקנים. החיילים שלנו ושלכם נלחמים נגד אויבים קיצונים שמתעבים את ערכינו המשותפים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}