כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

קלינטון באיפא"ק: ישראל ניצבת בפני הכרעות קשות

לאחר נצחונו הכביר של הממשל והצלחתו להעביר את רפורמת הבריאות בקונגרס, מתפנה ממשל אובמה לטפל בבעיה המזרח תיכונית."ישראל עומדת בפני הכרעות קשות אך הכרחיות" אמרה שרת החוץ בכנס איפא"ק בבירה

קלינטון באיפא"ק: ישראל ניצבת בפני הכרעות קשות

כשהוא יוצא מעודד מהשלמתו ההיסטורית של מהלך אחד, של הרפורמה בביטוח הבריאת שהושלם אמש בקונגרס ניגש אובמה למשימה היסטורית נוספת של פירוק המוקש המזרח תיכוני, והסכסוך הישראלי פלסטיני שבמרכזו.

מבחינתו של ממשל אובמה הפתרון ברור. כל תבנית פתרון שתתקבל בסופו של דבר תכלול, חזרה לגבולות 67' עם חילופי שטחים, ביטול זכות השיבה הפלסטינית, הקמת מדינה פלסטינית מפורזת וניהול משותף או בינלאומי של המקומות הקדושים.

ביטוי מובהק לכך נתנה מזכירת המדינה הילארי קלינטון בנאומה היום בכנס השדולה היהודית, אייפא"ק, בוושינגטון. "ישראל עומדת בפני הכרעות קשות אך הכרחיות" אמרה קלינטון וציינה כי הסטטוס קוו עם הפלסטינים לא יכול להישמר. "יש נתיב נוסף, נתיב שמוביל לביטחון ולשגשוג לכל תושבי האזור", אמרה, "כל הצדדים המעורבים - כולל ישראל - יאלצו לבצע הכרעות קשות אך הכרחיות".

קלינטון הבהירה עוד כי מחויבותה של ארה"ב לשלום ישראל ולביטחונה איתנה ומוצקה כסלע, אך הוסיפה כי פעולות הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים מערערות את מאמצי הממשל להביא את הצדדים לשולחן המשא ומתן. "הבנייה מקשה על ארצות הברית לקחת חלק - משמעותי, אם יותר לי לציין - בתהליך השלום במזרח התיכון", אמרה.

עניין נוסף שזכה להתייחסות השרה היה העניין האיראני. "על מנהיגי איראן לדעת כי לסירובם להוכיח שתוכנית הגרעין שלהם אכן מיועדת לצרכי שלום יש השלכות ממשיות", אמרה קלינטון.

"המטרה שלנו אינה הטלת סנקציות הדרגתיות, אלא הטלת סנקציות נושכות", אמרה, "ארה"ב נחושה למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני". לדברי שרת החוץ האמריקאית, אם איראן תצליח לפתח נשק גרעיני הדבר יעודד פעילי טרור ויצית מירוץ חימוש שיערער את היציבות במזרח התיכון. "זהו מצב שאינו מקובל לחלוטין על ארה"ב, על ישראל, על מדינות האזור ועל הקהילה הבינלאומית", הוסיפה.




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}