כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ומי מחזק את ליצמן? סיעת שלומי אמונים

איפה ליצמן קיבל תמיכה? במעוז שלומי אמונים: בישיבת מרכז אגו"י בי-ם, הכריז המזכיר יהושע פולק: "אנו מחזקים את ידיו של חברנו הרב ליצמן במאבקו החשוב • קודם לכן זגזג ביבי: 'אבדוק זאת שוב'

הועמד בפינה. ליצמן. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הועמד בפינה. ליצמן. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

במרכז אגודת ישראל בירושלים, ש-27 חבריו התכנסו הערב בכדי לבחור במאיר פרוש ליו"ר המרכז תחת אביו, הכריז המזכיר, איש שלומי אמונים יהושע פולק: "אנו שולחים מכאן חיזוק לחברנו הרב יעקב ליצמן, הנמצא בימים אלה בעיצומה של מערכה על משמר קודשי קברי ישראל".

הדברים נאמרו בנוכחות סגן השר מאיר פרוש וכל צירי שלומי אמונים, שהסכימו לדברים.

קודם לכן, ספג ליצמן מהלומה. כנראה שהלחץ הציבורי, מחאת הרופאים ועיריית אשקלון ומצעד הודעות הגינוי עשו את שלהם. ביבי התקפל, והחליט לדחות את ביצוע ההחלטה להעביר את חדר המיון של בית החולים ברזילי, עד לקבלת מסקנות הוועדה שתוקם.

לשכת ראש הממשלה הודיעה אחר הצהריים, שראש הממשלה הורה למנכ"ל המשרד אייל גבאי, להקים צוות לבחינת האפשרויות בנושא בית החולים. הצוות, בראשו יעמוד גבאי עצמו, יעמוד בקשר עם הגורמים המקצועיים, ו'יבחן את הנושא',"באופן שלא יהיה שום סיכון לחיי אדם", כלשון ההודעה.


על פי ההודעה, נתניהו הנחה את מנכ"ל המשרד להגיש את המלצות הצוות המקצועי מייד לאחר חג הפסח. עד אז, לא יהיה שום שינוי בשטח בית החולים.

משמעות ההחלטה היא כישלון לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שההחלטה שהעביר אתמול בממשלה הוא הישג אישי עבורו.

מאז שההחלטה עברה, סערה המדינה. גלי ביקורת בלתי נפסקים תקפו את ההחלטה, הן בשל העלות היקרה למשלם המיסים, והן בשל הסיכון הקיים, לטענת ראשי 'ברזילי', לחיי אדם.

קודם לכן, לאחר מאבק ארוך, שנמשך מהיום בו נכנס לתפקידו ולווה בלא מעט התקפות אישיות שכוונו כנגד סגן השר - הצליח ליצמן להעביר היום בממשלה את ההחלטה להעתיק את מתווה הקמת חדר המיון הקדמי בבית החולים ברזילאי, עקב בעיית הקברים שנמצאו במקום.

השרים אישרו את המהלך - למרות שעלותו כרוכה ב-160 מיליון שקלים. עם זאת, ראש הממשלה, שתמך בעצמו בהחלטה רגע לפ-ני יציאתו לוושינגטון, הבהיר כי "אם יעלו דברים שיצדיקו שינוי החלטה, הממשלה תבחן את הנושא".

"ההשגות שהוצגו בתקשורת אינן נכונות", אמר ליצמן אמש בערוץ 2. "לא לגבי המרחק, לא לגבי עיכוב הבנייה ולא לגבי היקף הסכומים. אני נגד העברת קברים, בין אם של יהודים ובין אם לאו".

מנכ"ל משרד הבריאות, איתן חי, אשר לו יריבות קשה עם ליצמן, ניסה לתקוע מקלות בגלגלי המהלך, ואמר: "ברור לי כי אני משרת אמון וכי המעמד קשה לי להציג עמדה נגד סגן השר", אמר חי. "אני מביע התנגדות מקצועית, הן לגבי המרחקים המתארכים והן לגבי ההוצאה הכספית הנוספת הנדרשת".

כאשר ראה חי-עם כי ההחלטה עברה בממשלה, הוא החליט לממש את שאיים זה מכבר, לשקול את התפטרותו. שעה קלה לאחר שההחלטה עברה בממשלה, הניח המנכ"ל הלעומתי את מכתב ההתפטרות על שולחנו של סגן השר, שלא הצטער מכך צער רב, לשון המעטה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}