כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

כאן בבית • סודנים היכו קשיש: יהודי מלוכלך!

הם כבר מרגישים בעלי הבית: פליטים מסודן התנפלו על קשיש בן 78, שיצא מבית כנסת ברחוב נווה שאנן באזור התחנה המרכזית בתל-אביב וצעקו, תוך שהם מכים אותו מכות נמרצות: "צריך להרוג את היהודים!"

פליטים סודנים מובלים למעצר. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
פליטים סודנים מובלים למעצר. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

בתוך גל האלימות השוטף את מדינת ישראל, נתקלו שוטרי משטרת תל אביב בתופעה שזיעזעה גם אותם: תקיפה על רקע אנטישמי.

במוצאי שבת עצרה המשטרה פליט מסודן שעל פי החשד ניסה לבצע, ביחד עם שניים מחבריו, לינץ' בקשיש, תושב תל-אביב, בן ‭.78‬ על פי החשד, הרקע לתקיפה הוא היותו של הקורבן, לא תאמינו, יהודי.

במוצאי שבת יצא הקשיש מבית כנסת ברחוב נווה שאנן, באיזור התחנה המרכזית בתל-אביב, בתום תפילת ערבית. הקשיש הבחין בשלושה סודנים מטילים את מימיהם על אחד הקירות החיצוניים של בית הכנסת, וניסה להעיר להם. "כשפנה אליהם הקשיש - השלושה תקפו אותו, הפילו אותו לרצפה וחבטו בראשו, תוך שהם צועקים 'יהודי מלוכלך, צריך להרוג את היהודים'‭,"‬ סיפר ל'מעריב', סגן-ניצב רפי רגב, קצין החקירות של מרחב יפתח.

למזלו של הקשיש, שוטרים בניידת סיור של מרחב יפתח שעברו במקום הבחינו באירוע ומיהרו לעזרתו. שלושת החשודים החלו להימלט, אך אחד מהם נתפס.

במשטרת תל אביב הביעו אתמול זעזוע רב עקב התקרית. "אנחנו נתקלים באירועי אלימות קשים של הפליטים והעובדים הזרים ממדינות אפריקה, אבל לא האמנו שנגיע למצב שנראה גם מקרה קשה על רקע גזעני‭,"‬ אומר ל'מעריב' קצין במשטרת תל אביב. "כ‭40-‬ אחוז מכלל מעשי הפשע המתרחשים במרחב יפתח מבוצעים על ידי פליטים ממדינות אפריקה כמו סודן, אריתריאה וחבל דרפור. אנחנו מדברים על בעיה שהיא כבר מעבר למקומית והפכה ללאומית. מדובר באוכלוסייה שיש בה מספר רב של מחוללי פשיעה אלימה. מתחילת השנה היו ארבעה מקרי רצח בהם היו מעורבים פליטים מאפריקה. מדובר בדקירות, תקיפות אלימות ומעשי שוד‭."‬

לדבריו של הקצין, אותם עבריינים יודעים שלשוטרים אין כלים כדי לאתר אותם. "אנחנו לא יודעים היכן הם מתגוררים ואת פרטיהם המזהים. ידינו כבולות והם מנצלים את זה היטב. אנחנו נתקלים במעשי פשע ורצח בממדים שאנו לא מכירים במציאות הישראלית, ורק היום שני נתינים זרים דקרו אחד את השני ובנס זה לא הסתיים במוות. מאוחר יותר דקר פורץ בעל דירה שהפתיע אותו. בשבועות האחרונים אנחנו רואים עלייה חדה במספר אירועי הפשיעה של אותם נתינים זרים וזה בהחלט מדאיג אותנו. אנחנו משקיעים בכל פעם יותר משאבים כדי להתמודד עם פשיעה שעד היום לא הכרנו".

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}