כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נצחון ענק לאובמה: אושרה רפורמת הבריאות

לאחר חודשים של צלילה בסקרים ושל דשדוש בתחומים רבים, חוזר אובמה אל קדמת הבמה עם ניצחון פוליטי וחברתי ענק. רפורמת הבריאות אותה קידם, עברה בקונגרס והפכה לעובדה מוגמרת

נצחון ענק לאובמה: אושרה רפורמת הבריאות

הישג ענק בעל מימדים היסטוריים לנשיא ארה"ב ברק אובמה. לאחר חודשים קשים וכשכל יוקרתו האישית והפוליטית על הכף, הצליח נשיא ארה"ב ברק אובמה להעביר הלילה בקונגרס את הצעת חוק הרפורמה בביטוח הבריאות ברוב של 219 תומכים.

מבחינה פוליטית, אי אפשר כמעט להפריז בחשיבות האישור לממשלו של הנשיא אובמה. אישור החוק למרות גל המתנגדים שחצה את אמריקה וחשף שסע פנימי עמוק ומדמם בתוכה, מהווה אישור מחודש לנשיאותו הצולעת של הנשיא הצעיר ששם את כל כובד משקלו והצליח במקום שנשיאים אגדיים כרוזוולט וקלינטון נכשלו.

תרגיל פוליטי מבריק הוא שאפשר את סיום הסאגה כבר הלילה, כשהחליטו הדמוקרטים להצביע בבית הנבחרים על נוסח החוק שהתקבל כבר בסנאט. מהלך זה אפשר לדמוקרטים להימנע מהצבעה נוספת בסנאט, לאחר שאיבדו שם את הרוב המיוחס הדורש 60 סנאטורים. על-פי נוסח הפשרה, ייערכו כמה שינויים ברפורמה, אולם אלה יתבצעו לאחר אישורה על-ידי הנשיא ורק לאחר שתהיה כבר עובדה מוגמרת.

על פי הצעת החוק, לא יוכלו חברות הביטוח למנוע פוליסות על בסיס מצב רפואי קיים או לבטל ביטוח לחולים. כמו כן הן לא יוכלו לקבוע פרמיות גבוהות על בסיס מין או היסטוריה רפואית ויחויבו לספק סיכוי ביטוחי לצעירים עד גיל 26. בורסות ביטוח יוקמו כדי להקל על עסקים קטנים, על עצמאים ועל מובטחים לבחור את הכיסוי המתאים להם והזול ביותר.

יחידים, למעט מעוטי יכולת, יחויבו לרכוש ביטוח רפואי או שישלמו קנס החל מ-2016. חברות עם יותר מ-50 עובדים יחויבו לשלם 2,000 דולר לעבוד אם העסק לא יספק כיסוי רפואי וכל העובדים יקבלו סובסידיות. מהגרים בלתי חוקיים לא יוכלו לרכוש ביטוח בבורסות.

בסוגיה שהסעירה במהלך הימים האחרונים את ארה"ב, סוגיית מימון ההפלות, יוכלו המדינות לבחור אם לאסור על הכללת ההפלות בכיסוי הביטוחי. יחידים שירכשו תוכניות ביטוח באמצעות הבורסות יצטרכו לשלם על ביצוע הפלות מכיסם האישי, אולם גורמים שמרניים במפלגה הדמוקרטית טענו כי זה עדיין אינו מבטיח שכספי משלמי המסים לא ישמשו לביצוע הפלות.

כדי להרגיע את המתנגדים, ובראשם חבר בית הנבחרים ממישיגן בארט סטופק, גיבש הבית הלבן הסכם, לפיו מיד לאחר אישור הרפורמה יחתום הנשיא אובמה על צו נשיאותי שיאשרר את האיסור על שימוש בכספים פדרליים למימון ההפלות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}