כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חגיגה כפולה: ההחלטה עברה, המנכ"ל התפטר

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן העביר החלטת ממשלה להעתיק את חדר המיון ב'ברזילי', בשל הקברים • הדבר גרר את התפטרות המנכ"ל הלעומתי איתן חי • וגם: האם הגר"ש עמאר מוכן לחזור בו? - המסמך

חגיגה כפולה: ההחלטה עברה, המנכ"ל התפטר
יצחק לב ארי מהיר חימה

שמחה כפולה בלשכתו של סגן השר. רגע לפני הפגרה, סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, רושם הישג. לא סתם הישג, אלא הישג משמעותי, שלבטח יגדיל את מניותיו בתוך המחנה החרדי פנימה.

ליצמן תוקף: "אולי זה בגלל שאני חרדי" • ראיון ב'חדשות 2'

לאחר מאבק ארוך, שנמשך מהיום בו נכנס לתפקידו ולווה בלא מעט התקפות אישיות שכוונו כנגד סגן השר - הצליח ליצמן להעביר היום בממשלה את ההחלטה להעתיק את מתווה הקמת חדר המיון הקדמי בבית החולים ברזילאי, עקב בעיית הקברים שנמצאו במקום.

השרים אישרו את המהלך - למרות שעלותו כרוכה ב-135 מיליון שקלים. עם זאת, ראש הממשלה, שתמך בעצמו בהחלטה רגע לפ-ני יציאתו לוושינגטון, הבהיר כי "אם יעלו דברים שיצדיקו שינוי החלטה, הממשלה תבחן את הנושא".

ההחלטה התקבלה על חודו של קול: 11 שרים תמכו, 10 התנגדו ושניים נמנעו. בין התומכים ניתן היה לראות את ראש הממשלה עצמו, את עוזי לנדאו, סופה לנדבר, אלי ישי, אריאל אטיאס, יעקב מרגי, בני בגין והשר הרשקוביץ.

מפלגת העבודה התנגדה להצעה, ושרי ישראל ביתנו היו חלוקים בהצבעתם.

אך שמחתו של ליצמן איננה שלמה, שכן, להחלטה היו גם הסתייגויות: העבודות במקום נדחו בחודש כדי לבחון לעומק את נושא הקברים. במהלך התקופה הזו, סוכם, יבדקו נציגי אתרא קדישא את הקברים, בכדי לוודא שאכן מדובר בקברים יהודיים. במידה ולא, תרד התוכנית מעל הפרק.

"ההשגות שהוצגו בתקשורת אינן נכונות", אמר ליצמן לפני ההצבעה. "לא לגבי המרחק, לא לגבי עיכוב הבנייה ולא לגבי היקף הסכומים. אני נגד העברת קברים, בין אם של יהודים ובין אם לאו".

הנהלת בית החולים ברזילי מתנגדת לתוכנית, ואומרת כי העתקת חדר המיון תיצור מרחק רב בינו לבין בית החולים ואף תסכן חיי אדם. זאת ועוד, אומרים ב'ברזילי', אישור המהלך יעכב את הבנייה למשך שנתיים נוספות.

מנכ"ל משרד הבריאות, איתן חי, אשר לו יריבות קשה עם ליצמן, ניסה לתקוע מקלות בגלגלי המהלך, ואמר: "ברור לי כי אני משרת אמון וכי המעמד קשה לי להציג עמדה נגד סגן השר", אמר חי. "אני מביע התנגדות מקצועית, הן לגבי המרחקים המתארכים והן לגבי ההוצאה הכספית הנוספת הנדרשת".

כאשר ראה חי-עם כי ההחלטה עברה בממשלה, הוא החליט לממש את שאיים זה מכבר, לשקול את התפטרותו. שעה קלה לאחר שההחלטה עברה בממשלה, הניח המנכ"ל הלעומתי את מכתב ההתפטרות על שולחנו של סגן השר, שלא הצטער מכך צער רב, לשון המעטה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}