כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אובמה בלחץ: היום הצבעה גורלית על רפורמת הבריאות

ענייני המזרח התיכון העסיקו בימים האחרונים מעט מאד מוחות בוושינגטון, הצופה בנשיא הצעיר של המעצמה נאבק על חייו הפוליטיים, בקרב על החוק לרפורמה בביטוח הבריאות • היום הצבעה גורלית

יש לו על מה להתפלל
יש לו על מה להתפלל

נדמה לנו הישראלים, הנשטפים בגל אחרי גל של זעם נשיאותי תוצרת ארה"ב, כי תשומת ליבו של היושב בבית הלבן, נתונה לאזרונו ועינו הפקוחה של האח הגדול שומרת כל העת ומשגיחה לבל תורחב מרפסת ברכסי רמת שלמה ובגבעות יהודה.

יתכן, ואנחנו צריכים לחשוב שוב. יתכן, וכל הזעם הקדוש הזה נובע מלחץ אנושי פשוט בו נתונים הנשיא האמריקני ואנשי צוותו. וכשנמצאים בלחץ, כך יוכל כל פסיכולוג בגרוש לומר לכם, הראשונים שסובלים הם הסביבה הקרובה.

ונשיא ארה"ב לחוץ. את כל יוקרתו, שהייתה עצומה בתחילת הדרך, הטיל הנשיא הצעיר בנושא ביטוח הבריאות הממלכתי, נושא שקשור כרגע כאבן ריחיים על צוואר ממשלו ומאיים להטביעו במצולות ההסטורייה.

היום תתקיים בבית הנבחרים האמריקני הצבעה מכרעת, שכישלון בה יהפוך את אובמה, לפחות באופן זמני, לברווז צולע רשמי, כבר בשנה השניה לכהונתו.

רפורמת הבריאות שמקדם הנשיא תעניק ביטוח רפואי לכ־33 מיליון אמריקנים שאינם מבוטחים כיום. כמו כן לראשונה בהיסטוריה יחייב החוק אזרחים אמריקנים לרכוש ביטוח רפואי.

כדי לזכות בהצבעה צריכים הדמוקרטים להבטיח לפחות את תמיכתם של כל חברי המפלגה המכהנים, מתוך ידיעה שאף רפובליקני לא יתמוך בחוק. אלא שגם זו משימה קשה בשל בחירות אמצע הקדנציה, המתקרבות, הגורמות לשמרנים שבדמוקרטיים להסס אם להעניק את תמיכתם לחוק מהפכני ושנוי במחלוקת.

במהלך סוף השבוע הודיעו חברים דמוקרטים נוספים, על תמיכתם בחוק ועל כוונתם להצביע בעדו היום. כדי להשיג את 216 הקולות הדרושים, על הדמוקרטים לוודא כי מספר המתנגדים ממפלגתם לא יגיע ל־38. נכון לאתמול, מספר המתנגדים הדמוקרטים עמד על 30.

סוגיית ההפלות היתה הנושא המרכזי שהעסיק במהלך סוף השבוע את הדמוקרטים המתונים יותר שהתלבטו האם לתמוך בחוק. נציגים אלה, שנבחרו במחוזות בחירה שמרניים, ביקשו להבטיח כי רפורמת הבריאות שאמורה להעניק ביטוח רפואי חובה לרוב האמריקנים, לא תכלול מימון לביצוע הפלות.

גם במהלך סוף השבוע עבד אובאמה קשה כדי להבטיח את הקולות הדרושים להשגת הרוב לאישור הרפורמה בבית הנבחרים. "אל תעשו זאת בשבילי", התחנן אובמה, "עשו זאת עבור העם האמריקני".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}