כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

200 יהודים, 8 ימים וחסידות אחת גדולה

200 יהודים מכל רחבי העולם הלומדים ב'מרכז ללימודי יהדות' של חסידות חב"ד, הגיעו לארץ הקודש, על מנת להעמיק את ידיעותיהם ביהדות, ולחזור לקהילותיהם מלאים במטען רוחני • סיכום וגלרית ענק

צילום: הרב בנצי ששון
צילום: הרב בנצי ששון

ביום שני שעבר, נחתה בארץ קבוצה של 200 יהודים מכל רחבי העולם מלווים בשלוחי חב"ד אל מסע יחודי בן שבוע ימים במסגרת תוכנית הלימודים של ארגון JLI.

'המרכז ללימודי יהדות' או כפי שהוא מוכר בראשי התיבות שלו - JLI, נוסד לפני כעשור כמחלקה של 'המרכז לענייני חינוך' - המוסד הרישמי של תנועת חב"ד העולמית, כשמטרתו היא להראות ליהודים את הרלבנטיות של התורה לחיים שלהם.

למעלה מ180 אלף בוגרים ב-22 ערים וביותר מ-300 ערים ברחבי העולם הם ההוכחה הניצחת לכוחה של השיטה שרעיונה הוא להביא את התורה בצורה הנכונה והמתאימה לכל יהודי באשר הוא.

שלושים וחמישה הקורסים השונים אותם מעבירים 450 מרצי JLI נעים מאתיקה תלמודית, פילוסופיה, מנהיגות, מציאת העצמי בסיפורים תנ"כיים, חוק ומשפט, ערכים ביהדות ושאר תהיות רוחניות ומעשיות שמתאימות את משלי התורה למילניום השלישי.

כאמור, בתחילת שבוע שעבר הגיעה לארץ קבוצה של 200 תלמידי JLI מכל רחבי העולם, זאת לאחר שהשתתפו בקורס מיוחד של הארגון הנקרא 'הארץ והרוח'. במשך שמונה ימים תרו הם מהצפון לדרום, אתרים קדושים והיסטורים הקשורים להיסטוריה היהודית, עם דגש על החיבור העמוק בין התורה לארץ ישראל.

מעבר לביקור באתרים הקדושים וההיסטוריים, נפגשו המשתתפים עם רבנים ואישים חשובים, בניהם: הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר. חברי הכנסת: עוזי לנדאו, צחי הנגבי, בני בגין, נתן שראנסקי ויואל חסון ועוד.

הביקור אותו מפיקה חברת 'מבט' ו'ישראל מבין' בניצוחו של הרב שניאור ווינברג ובניהולו של מנהל הארגון JLI - הרב אפרים מינץ, נחתם ביום ראשון האחרון בבאנקעט חגיגי במלון 'מצודת דוד' שבירושלים, במהלכו נשאו דברים חברי כנסת, וכן סיו"ר 'המרכז לענייני חינוך' – הרב משה קוטלרסקי, שהגיע במיוחד להשתתף באירוע.













































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}