כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בג"ץ: למה שלא יקריבו קורבן פסח בהר הבית?

לאחר שאנשי 'מכון המקדש' עתרו לבג"ץ, הורו שופטי בית המשפט העליון למדינה לנמק, עד יום ראשון, מדוע המשטרה אוסרת להקריב את קורבן הפסח במועדו בהר הבית

בג"ץ: למה שלא יקריבו קורבן פסח בהר הבית?

הפתעה: לאחר עתירה שהגישו אנשי מכון המקדש לבית המשפט העליון, בה דרשו העותרים מבג"ץ שיורה למדינה שזו תאפשר להם להקריב את קורבן הפסח בהר הבית, הפתיע בג"ץ בתשובתו, והורה למדינה לנמק עד ליום ראשון, מדוע אין אפשרות להקריב את קורבן הפסח בהר הבית.

בעתירה שהגישו אנשי מכון המקדש, מתבקשת הממשלה להורות למשטרה לאפשר את הקרבת קרבן הפסח במועדו, יום שני ערב חג המצות.

כמו כן נדרשת המשטרה להפסיק את הנוהל של סגירת את הר הבית בפני מתפללים יהודים, בכל פעם שפורעים מוסלמים מפרים שם את הסדר. גם השבוע מנעה המשטרה ממתפללים יהודים לעלות להר, בגלל התפרעויות המוסלמים ביום שישי האחרון.

תשובת בג"ץ הפתיעה: המשיבים (המדינה, י"כ) יגישו את תגובתם המקדמית לעתירה ולבקשה לצו ביניים עד לתאריך 21.3.10. לאחר קבלת התגובה, אחליט בדבר אופן המשך הטיפול בעתירה.

האם יזכו העותרים להקריב את קורבן הפסח בהר הבית? במדיה ותשובת המדינה לא תשביע את רצונם של שופטי העליון - ישנם סיכויים טובים שלאחר 2000 שנה יוקרב הפסח במקום המקדש.

אין צורך לציין, כי מעשיהם אלו של אנשי מכון המקדש, מנוגדים לדעתם של מרבית פוסקי ההלכה בדורנו, שפסקו כי העלייה לכל שטחי הר הבית בזמן הזה - אסורה בהחלט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}