כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עליות שיא בביקושים לעובדי היי טק

הביקושים בענפי הטכנולוגיה הגבוהה, מטפסים בחודשים האחרונים בחדות, כך עולה מנתוני מדדים שונים שהתפרסמו השבוע. הביקוש הגדול ביותר לתוכניתני ג'אווה ואנשי ווב מנוסים

עובדי היי טק. אילוסטרציה
עובדי היי טק. אילוסטרציה

בשורות מעודדות משוק ההיי טק הישראלי. הענף שנפגע קשות במשבר הכלכלי האחרון, ושבמסגרתו פוטרו אלפי עובדים ממקומות עבודתם, רושם צמיחת שיא בביקוש לעובדים עם עליה של אחוזים רבים בביקושים לעובדים בתחום.

לפי נתונים שפרסמה חברת ההשמה ג'וב אינפו, המתמחה בגיוס והשמה של עובדי היי-טק. חלה ברבעון האחרון עליה דרמטית של 40 אחוזים בביקושים לעובדים בתחום ההיי טק, כשבמקביל חלה ירידה חדה בשוק דורשי העבודה בתחום, הנובעת מצמצום היקפי הפיטורים בענף.

לטענת החברה, תחום החומרה רשם את אחת העליות הגדולות ביותר בביקוש לעובדים - 30%, ביחס לרבעון האחרון של 2009. עלייה מרשימה בביקוש לעובדים נרשמה גם בתחום האינטרנט (12%) ובתחום התוכנה. המקצועות המבוקשים ביותר הם מפתחי PHP, מפתחי Web, מפתחי JAVA, אנשי QA ומתכנתי C ו-C#.

גם לפי על פי מדד MIT, שהתפרסם בתחילת השבוע, עלה הביקוש לעובדי היי-טק חדות בתקופה האחרונה, כשבחודש האחרון עלה הביקוש -5.4% בהשוואה לחודש ינואר. כשעלייה זו הינה העלייה העשירית ברציפות מאז מאי 2009. בהשוואה לפברואר בשנה שעברה, נרשם ביקוש גבוה ב-31.1% .

המדד של חברת MIT מקבוצת Manpower מבוסס על מודעות המתפרסמות בעיתונות האלקטרונית והכתובה. על פי נתוני החברה, בחודש שעבר נרשמה דרישה גבוהה במיוחד למנהלי פרויקטים של פיתוח תוכנה ולתוכניתני JAVA מנוסים - כולל בוגרי יחידות טכנולוגיות מובחרות. ביקוש גבוה נוסף הוא לאנשי פיתוח המתמחים בתחום מערכות ההפעלה לסלולר, וכן דרישה לאנשי פיתוח ו-QA בתחום האינטרנט. כמו כן, גם השכר שהוצע למועמדים עלה בשיעור של 5% עד 7% ביחס לחודש ינואר 2010.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}