כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הדוד סם: תעיפו את ישי, תחנקו את ירושלים

הכירו את האמריקני החדש: מחייך, אבל דורש להקפיא את ירושלים ולפטר את אלי ישי. מעניק חיבוק, אבל היד עסוקה בלנעוץ סכין בגב • פלא שאחוזי התמיכה בישראל ירדו בעשרות אחוזים?

שונאים את ישראל. אובמה וסגנו, ביידן
שונאים את ישראל. אובמה וסגנו, ביידן



הפנים המכורכמות של פורום השביעיה שהתכנס אתמול (ד) לדיון חירום בדרישותיה של ארצות הברית לסיום המשבר המדומה, סיפרו את הסיפור כולו. הפנים סיפרו באלם קול, את מה שהיו מעדיפים חלק מהשרים לזעוק בקול מר.

נראה היה שאמריקנים רק חיכו להזדמנות בה יוכלו ליצור משבר, ולמנף אותו נגד ישראל, שלא זוכה לעדנה בימי שלטונו של אובמה. "גם האמריקנים בונים בניינים, וגם הם מבינים שלאישור הוועדה המחוזית אין כל קשר להחלטת ממשלה. זו היתה החלטה פרוצדוראלית לחלוטין. מי שעושה ממנה משבר, ודורש אין ספור התנצלויות, מוכיח מה הן כוונותיו האמיתיות", אומר ל'בחדרי חרדים' שר בכיר בממשלה.

כדי לחזק את דברי השר, כדאי לצטט אי אלו אמירות של בכירים אמריקניים שהחליטו להתערב באופן בוטה בפוליטיקה הפנימית בישראל. בטורו של בן כספית בעיתון 'מעריב', שיחתפרסם בשבת הקרובה, מצוטט בכיר אמריקני כמי שאמר לגורמים בממשל בארץ: "אילו דבר כזה היה קורה בארה"ב, ראשים היו מתגלגלים".

אותו בכיר לא הסתפק בכך, והוסיף: "האירוע הזה מוכיח שהברית עם ש"ס חשובה לנתניהו יותר מהאינטרסים האסטרטגיים של ישראל, ובכללם היחסים עם ארה"ב".

בן כספית, הידוע כעוין את נתניהו, ממשיך ומצטט גורם מדיני בכיר בישראל, שאמר אתמול כי האמריקנים ציפו למהלך אמיתי של נתניהו, ואולי אפילו לפיטוריו של ישי, בעקבות הפרשה, ואמרו כי כך היו נוהגים בעצמם לו מחדל כזה היה מתרחש בארה"ב.

אלו הפנים של יחסי ישראל-ארצות הברית, לאחר 60 שנות ידידות.

אבל מי שחושב שהמסרים של ההנהגה האמריקנית לא מחלחלים אל השטח, מוטב שיקרא את הסקר שמפרסם מכון 'ראסמוסן', לפיו רק 58% מהציבור האמריקני מגדיר את ישראל כבעלת ברית. זאת בהשוואה ל-70% מהציבור האמריקני שראה בישראל בת ברית, רק לפני מספר חודשים. אם כאלה בנות ברית, מי צריך אוייבים.

תישארו בלי מרפסת

במהלך הישיבה דן פורום השביעיה במשבר שנוצר, ובתשובות שיש להעביר לארצות הברית, כתגובה לדרישה שנשלחה על-ידי מזכירת המדינה, הילארי קלינטון. הבעיה הגדולה היא, שלאחר שהרשימה הוצגה על-ידי ארצות הברית, קופץ האיחוד האירופי ומצטרף לחגיגה.

כאילו משמיים, זימנו לקלינטון מפגש פסגה בינלאומי שידון בגיבוש אסטרטגיה למדיניות במזרח התיכון. המפגש, בו ישתתפו נציגים רמי דרג של הקווארטט (ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם), היה אמור להיות חלק מהשיחות הבלתי ישירות בין ישראל לפלסטינים.

אך, כמובן, על רקע המשבר בין הישראלים לאמריקנים, ידונו נציגי הקוארטט כיצד יש לנהוג בישראל על רקע התנהגותה הבלתי הולמת.

ומה בדרישות, אתם שואלים.

שאלה טובה. הקפאת הבניה ב-12 שכונות בירושלים. לא רק רמת שלמה. הקפאה מוחלטת. מי שחיפש בחורף האחרון שלג ולא קיבל, יקבל הקפאה עמוקה בירושלים. מלבד זאת דורשת קלינטון להחזיר את ישראל לשולחן המשא ומתן עם הפלשתינים, שחוגגים בימים אלה את חנוכת בית כנסת 'החורבה' בהתפרעויות אלימות, ובשליחת צרורות קאסמים לעבר ישראל.

בתמורה לשני תנאים אלו, תועיל בטובה ארצות הברית לחזור ולהיות ידידה של ישראל.

דיון השביעיה היה סוער במיוחד. ההרגשה הייתה שאם ידידה כמו ארצות הברית, עדיף להישאר רווק לנצח. ישי וליברמן איגפו מימין, וטענו כי חייבים לענות בשלילה לדרישות ארצות הברית, אחרת מי יודע איפה זה ייגמר.

גם ראש הממשלה נטה לקבל את העמדה הרווחת, כי הפעם אסור לוותר. עד ירושלים.

ביבי הוכיח השבוע כי הוא יודע מנהיגות מהי. בעיצומו של המשבר הוא הכריז כי הבניה בירושלים תימשך כמו בארבעים שנה האחרונות, ללא שום שינוי. אלא שמאז הגיעה רשימת הדרישות הנחרצת, נראה היה כי הוא נסוג מהחלטיותו. מתקפל. לחיץ. ממש כמו בסיפורים.

גם בכנסת החלו בפעילות החתמת ח"כים על מסמך שיועבר לממשל, בו מביעים הח"כים התנגדות למילוי דרישות ארה"ב. בכנסת מתרוצצות שמועות כי לשכתו של נתניהו עומדת מאחורי החתמת המכתב, והיא רואה חשיבות עליונה במספר חברי הכנסת שיחתמו עליה.

היום (ה') בשעות הערב יחל מסע ההחתמות, והמארגנים, עליהם נמנה עתניאל שנלר מקדימה, מצפים להשיג רוב של חתימות.

אלא שהנסיון מלמד, כי הפגנות השרירים של ישראל מחזיקות יום או יומיים. המשמעות של קבלת התנאים אותה הציבה ארה"ב, הרסנית עבור הציבור החרדי, גם בתחום הדיור.

שכן, באם תיעצר הבניה בירושלים, יעלו מחירי הדירות, המלחמה על השכונות המעורבות תגדל, וקצב ההתפתחות החרדית בירושלים - ייעצר.

מי שחושב שמדובר בעוד משבר מדיני, המעסיק רק את קודקודי המדינה בלבד, צפוי למצוא את עצמו, משש בקרוב, ללא אפשרות להוסיף מרפסת.

אנחנו הזהרנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}