כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הרב וולפא: נבנה בית המקדש על 'אל אקצה'

כאילו לא די באווירה המדינית המתוחה - ניצב הרב שלום דב וולפא, יו"ר 'המטה להצלת הארץ', על הפודיום בהיכל נוקיה בת"א, והכריז: "אנחנו נבנה את בית המקדש על חורבות על אקצה"

מתגרה. הרב שלום דב וולפא
מתגרה. הרב שלום דב וולפא

כאילו לא די בהתלקחות המדינית הנוכחית שאיש לא יודע את אחריתה, וכאילו האיומים, התסיסה בעולם הערבי וההסלמה המדאיגה בשטח אינם מספקים מישהו - עומד הערב הרב שלום דב וולפא, יו"ר המטה העולמי למען העם והארץ', ומשמיע הצהרה שיש בה יכולת התססה שתוצאותיה בלתי ניתנות להשערה.

על הפודיום בהיכל נוקיה בתל אביב, בפני אלפי מאזינים, עמד הערב הרב וולפא, והכריז: "נבנה את בית המקדש השלישי על חורבות אל אקצה".

דבריו של הרב וולפא לוו בפאתוס רב, בטון נלהב ומשלהב המונים. היה זה משפט אחד מתוך נאום אופייני ניצי ויורה גיצים, בו תקף הרב וולפא את העולם הערבי, והזכיר את זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל.

את הדברים אמר הרב וולפא בערב מוזיקלי שארגנו גורמים בפלג המשיחיסטי המסופח לחסידות חב"ד, במסגרת אירוע שנתי שמארגנים אנשים מתוך הפלג.

הרב שלום דב וולפא מקריית גת, ידוע בקיצוניותו הרעיונית, המילולית והמעשית. במסגרת 'המטה להצלת העם והארץ', בראשו הוא עומד, מעניק הרב וולפא פרסים כספיים גדולים לחיילים המסרבים פקודה על רקע של אידיאולוגיה ימנית וחוסר רצון לפנות מאחזים. בשל כך הוא נחקר פעמים רבות במשטרה, אך הוא לא נרתע.

הרב שלום דב וולפא הוא מראשי תנועת הימין 'ארץ ישראל שלנו'. בעת המאבק נגד תוכנית הגירוש, הקים את המטה העולמי להצלת העם והארץ יחד עם עמיתו הרב יקותיאל ראפ מארצות הברית. בעת הגירוש, הוא היה בגוש קטיף עם המתנחלים ודגל במאבק ללא פשרות.

כאשר ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון נפל למשכב, הוא תקף את הרבנים שקראו להתפלל עבורו ושאל היכן היו אותם רבנים בעת גירוש יהודי גוש קטיף. לאחר הגירוש מגוש קטיף ארגן כנס אלפים תחת הסלוגן "לא נשכח ולא נסלח", שם קבע כי התפילות לשלום המדינה סייעו לשרון לבצע את הגירוש.

בעקבות מלחמת לבנון השנייה יזם קמפיין בשם "אמרנו לכם", במהלכו הפיץ מיליון חוברות הסברה בעיתונות הישראלית נגד תוכנית ההתכנסות והגירוש. כמו כן יצא בקמפיין "יש דין ויש דיין" בו פרסם את תמונות האחראים לביצוע תוכנית ההינתקות, וטען כי כל מי שנתן ידו לאותה תוכנית נענש משמיים.

הערב, הוכיח הרב וולפא כי חקירות משטרתיות וניסיונות חוזרות ונשנות להשתיקו ולהרפותו מפעילותו - אינם מרשימים אותו. את ההצהרה הוא השמיע ללא היסוס, תוך שהוא לוקח בחשבון את השלכותיה האפשריות של ההכרזה.

"כולנו מאמינים בביאת המשיח ומתפללים לבניין בית המקדש במהרה. אבל העיתוי, למה העיתוי הזה למען ה?'", שאל, בעקבות הדברים, רב. "למה לחמם את הגזרה ולהסלים את האווירה, המתוחה בימים אלו בלאו הכי?! לא צריך להיות איש נטורי קרתא, בכדי להבין את תוצאותיה האפשריות של הצהרה מן הסוג הזה".

אבל את הרב וולפא, הדברים הללו אינם מרשימים. האג'נדה שלו דוגלת בעמידה על העקרונות שהוא לוחם למענן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}