כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מסתמן: טבעול תעבור ל'עדה החרדית'

'אסם' הודיעה כי תשלים את רכישת 'טבעול' • בעולם הכשרות מעריכים: עם השלמת העסקה תעבור 'טבעול' מהכשר 'מחזיקי הדת', להכשר ממנו נהנית 'אסם' - 'העדה החרדית' • חשיפה

מסתמן: טבעול תעבור ל'עדה החרדית'
לוגו חברת אסם צילום: יח"צ

כלי התקשורת הכלכליים דיווחו היום (ד) כי חברת אסם תקדים את מימוש האופציה לרכישת 42% ממניות חברת טבעול מידי קיבוץ לוחמי הגטאות, על פי שווי חברה של 1.1 מיליארד שקל.

לא נלאה את קהל הגולשים בסבך העסקה, אך השורה התחתונה היא שחברת 'אסם' תחזיק החל מהשבוע בבעלות כמעט מלאה על חברת 'טבעול'.

טבעול, העוסקת בייצור תחליפי בשר וארוחות מוכנות, נהנית מכשרות 'מחזיקי הדת' של בעלזא במשך שנים ארוכות, והמפעל הוא בין המפעלים המשמעותיים המקבלים הכשר מ'מחזיקי הדת'. טבעול גם מחזיקה בבעלות המלאה בחברת סלטי צבר, שהיא החברה הדומיננטית בשוק הסלטים בישראל, שגם היא נהנית מהכשר 'מחזיקי הדת'.

בכדי לסבר את האוזן על גודלה של החברה, ועד כמה היא משמעותית להכשר 'מחזיקי הדת', נספר כי מחזור המכירות של קבוצת טבעול מגיע, על פי הערכות בענף המזון, ל-200 מיליון דולר.

אלא שהמשמעות כלפי הציבור החרדי מהעסקה הגדולה, תהיה מרחיקת לכת. גורם בענף הכשרות, ששוחח עם אתר 'בחדרי חרדים', סבור כי באם תיחתם העסקה, וחברת טבעול תעבור לידי 'אסם', הרי שאז תפעל אסם להעביר את ההכשר שלה - 'העדה החרדית', גם למוצרי טבעול.

לפי אותו גורם, המהלך המדובר החל לרקום עור וגידים, ובהנהלת אסם, כבר החלו בגישושים ב'העדה החרדית', על מנת להעביר לידיהם את חברת טבעול.

מדובר במכה אנושה עבור הכשר 'מחזיקי הדת', שכאמור, חברת טבעול היא אחת מהעוגנים החזקים שמחזיקים את ההכשר. מעניין יהיה לעקוב באם תושלם העסקה, והאם העברת ההכשר תתבצע כמתוכנן, מה יעלה בגורל הכשרות, הסובלת מאיבוד משמעותי של לקוחות בשנים האחרונות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}