כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

פישר ממשיך לכהונה שניה

העברת חוק בנק ישראל שלשום בכנסת, סללה את הדרך להסכמתו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר להישאר בישראל לקדנציה נוספת • "נמשיך לעמוד באתגרים" אמר הנגיד

נשאר. סטנלי פישר
נשאר. סטנלי פישר

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר נאות לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו וישאר בתפקידו, כצפוי, לקדנציה נוספת. כך בישרו השניים במסיבת עיתונאים שכינסו בצהריים.

כעת יובא המינוי לאישור הממשלה.

אישורו הסופי של חוק בנק ישראל בכנסת, סלל את דרכו של פישר להסכים לכהונה הנוספת. פישר היה זה שקידם, מיומו הראשון בתפקיד, את העברת החוק, כשרק כעת, נמצאה הקונסטלציה הפוליטית בדמות שר אוצר הסר למרות ראש ממשלה שאינו חושש מעימות ומצעדי רפורמה דרסטיים, שאפשרה את העברת החוק.

"לפני חמש שנים, פחות שישה שבועות, עמדתי נרגש בטקס שהתקיים במשכן הנשיא בירושלים", פתח פישר. "על-ידי עמד שר האוצר דאז, וקיבלתי על עצמי את התפקיד להיות נגיד בנק ישראל. לא יכולתי לדמיין אז מה יקרה בקדנציה הראשונה שלי כנגיד. זו הייתה תקופה מאתגרת בהרבה ממה שציפיתי. לא חשבתי שניאלץ להתמודד עם משבר כלכלי כה גדול שלא נראה כמותו מאז שנות ה-30' של המאה הקודמת, אבל התמודדנו איתו טוב".

הנגיד התייחס גם לחוק בנק ישראל שעבר שלשום בכנסת ואמר: "לפני פחות מ-24 שעות אישרה הכנסת את חוק בנק ישראל שיחליף את החוק הקיים מ-1954. זו הייתה ההבטחה היחידה שקיבלתי מראש הממשלה אריאל שרון, שגרמה לי לקבל על עצמי את הכהונה, ואני שמח שהיום השלמנו את המשימה".

פישר ציטט את הדברים אותם אמר עם קבלתו את התפקיד לראשונה, לפיהם כדי שבנק ישראל יוכל לסיים באפקטיביות את המשימות המוטלות עליו, יש צורך לחוקק חוק לבנק שישמור על עצמאותו ושייתן לפעילותו יסוד חוקי מודרני. "לדעתי, זה מה שהחוק החדש מביא", אמר פישר.

"אני מסתכל בגאווה על ההישגים בבנק בחמש שנים האחרונות. הבאנו לשינוי ארגוני רחב היקף וחתמנו על הסכם שכר נרחב. לצד יישום החוק נמשיך למלא את האתגרים הרבים העומדים בפני הבנק", אמר פישר.

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הרעיף שבחים על ראשו של פישר: "לפני חמש שנים המלצתי כשר האוצר לראש הממשלה אז למנות את פישר לנגיד בנק ישראל. היום, כעבור חמש שנים, המלצתי לשר האוצר למנות שוב את פישר. זאת הייתה המלצה הדדית. אני המלצתי לו והוא המליץ לי".

נתניהו הוסיף: "אין אדם ראוי מפישר להמשיך בתפקיד. אנו ממנים אותך לתקופה נוספת, לעבדות ממושכת. זאת, גם כי הצלחנו להעביר את החוק ההיסטורי של הרפורמה בבנק ישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}