כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

רוסיה: רבה של מוסקבה הפך לאזרח כבוד

בעקבות שתדלנות של אישים מרוסיה ומחוצה לה נעתר נשיא רוסיה, דימיטרי מדוודב, לחתום על צו נשיאותי מיוחד להענקת אזרחות כבוד לרב ואב"ד מוסקבה, הגר"פ גולדשמידט

הרב פנחס גולדשמיט עם פטרונו בעבר, ארקדי גאידמק
הרב פנחס גולדשמיט עם פטרונו בעבר, ארקדי גאידמק

נשיא רוסיה, דימיטרי מדוודב, חתם בערב חג הפורים על צו נשיאותי מיוחד שבמסגרתו הוענקה אזרחות כבוד לרב ואב"ד מוסקבה, הרב פנחס גולדשמידט.

לפני חודשים אחדים חגגה יהדות אירופה בסדרת אירועים מרשימים שני עשורים לחידוש חיי היהדות ברוסיה ולכהונתו של הגר"פ גולדשמידט כרב ואב"ד מוסקבה. במהלך הועידה המתמדת שהתקיימה במסגרת זו במוסקבה נועדו הרבנים עם יו"ר הסנט ברוסיה, מר סרגיי מירונוב. ראש עיריית מוסקבה, מר יורי לוצ'קוב. ונציגו של נשיא הפרלמנט האירופי, מר פרגס אוברה, המשמש ביועץ האחראי על הקשר בין הפרלמנט לנציגי הדתות.

הרבנים הביעו את הערכתם לממשל הרוסי על תמיכתו בהתחדשות המדהימה של התרבות והדת היהודית ברוסיה. המנכ"ל הרב אבא דונר העלה את עניין הויזות הנחוצות לרבנים ומחנכים אשר חפצים להיכנס לרוסיה, והובטחה לו עזרתו של הפרלמנט.

כאמור, בעקבות פעילותם למען של אישים רבים במוסקבה ומחוצה לה נעתר הנשיא מדוודב והעניק לרבה של מוסקבה בצו נשיאותי מיוחד את אזרחות הכבוד השמורה לאישים רמי דרג בהירארכיה הרוסית, וזאת מבלי לוותר על אזרחותו השוויצית.

הגר"פ גולדשמידט הודה לנשיא מדוודב. לראש עיריית מוסקבה, יורי לוצ'קוב ומספר מנהיגים יהודיים באירופה על פעילותם למענו. הגר"פ גולדשמידט הביע את תקוותו כי יוכל להמשיך לשרת ולפתח את הקהילה היהודית ומוסדותיה ברחבי מוסקבה ביתר שאת וביתר עוז.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}