כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הרפורמה לתכנון ובניה אושרה בקריאה ראשונה

ראש הממשלה ואנשיו דוחפים את קידום הרפורמה בתכנון ובניה בכל כוחם • בתחילת השבוע אושרה הצעת הרפורמה בממשלה • היום עברה ההצעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ברוב גדול

הרפורמה לתכנון ובניה אושרה בקריאה ראשונה

לאחר שאושרה בממשלה, עברה הרפורמה לתכנון ובניה משוכה נוספת כשאושרה לאחר שעות של דיונים בכנסת, בקריאה ראשונה ברוב של 60 בעד מול 37 מתנגדים.

ביום ראשון אישרה גם הממשלה, לאחר שהעתירות נגדה נדחו בבג"ץ, את הצעת חוק התכנון והבנייה, העתידה להביא לשינויים מרחיקי לכת במערכת התכנון הקיימת.

עתירת הארגונים שטענה נגד קוצר הזמן שהקצתה הממשלה להגשת התנגדויות לחוק נדחתה על ידי בית המשפט, שהסתפק בהחלטת ועדת השרים לחקיקה, על פיה תדון הוועדה בחוק בעוד חודש ואז תתייחס להתנגדויות נוספות לו. זאת, למרות שלפני עשרה ימים נענה בג"ץ לעתירת מתנגדי הרפורמה והוציא צו ארעי שאסר על הממשלה לקיים דיון בחוק עד להכרעת בג"ץ בנושא.

לדברי בכירים בסביבת ראש הממשלה, הצעת החוק תאפשר לקצר הליכי תכנון ובנייה וליצור מלאי גדול של תוכניות מאושרות, מה שיוביל להוזלת מחירי הדיור, "התוכנית תאפשר מידה גדולה יותר של ודאות ליזמים המקדמים תוכניות בנייה" אומרים התומכים בה.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, שהיה השר היחידי שהתנגד לאישור הצעת החוק, יחד עם גורמי תכנון וארגוני סביבה טוען, כי הצעת החוק שאושרה גרועה יותר מגרסאות קודמות, מאחר שהיא נותנת שליטה גדולה עוד יותר לגורמי פיתוח על חשבון אינטרסים ציבוריים ושיקולים של שמירת טבע.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}