כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

שיעור האבטלה בינואר נותר על 7.6 אחוזים

מפרסום נתוני הלמ"ס עולה: שיעור המובטלים במשק הישראלי עמד בחודש ינואר על 7.6 אחוזים • אכזבה בקרב ראשי המשק לאחר שהערכות מוקדמות של אנשי הלמ"ס צפו ירידה באבטלה

שיעור האבטלה בינואר נותר על 7.6 אחוזים

שיעור האבטלה לחודש ינואר נותר ללא שינוי ועמד על שיעור של 7.6 אחוזים. נתון המהווה אכזבה בשל ההערכה המוקדמת כי שיעור האבטלה ירד בחודש זה בשיעור של 0.2 אחוזים.

הלמ"ס עדכנה כלפי מעלה את שיעור האבטלה בישראל בחודשים האחרונים. מהנתונים החדשים עולה כי מאז ספטמבר, בו ירדה האבטלה ל-7.6%, שיעורה נותר ללא שינוי. על פי הנתונים המעודכנים, שיעור האבטלה עלה ב-2% ב-10 חודשים: מ-5.9% בחודש יולי 2008 ל-7.9% בחודש מאי 2009. מאז ירדה האבטלה ב-0.3% בלבד.

כאמור, שיא שיעור הבלתי מועסקים בשנה האחרונה היה במאי 2009, אז עמד על 7.9%. כשמאז החל השיעור לרדת בהדרגה. כשעל פי ההערכות, יציאתו של המשק מהמשבר הכלכלי, חידוש הצמיחה, הגידול ביצוא והמשך הביקושים לעובדים לחברות בענף ההיי-טק יתרמו להמשך התהליך של ירידת שיעור הבלתי מועסקים במשק.

הגדרתו של בלתי מועסק בלמ"ס הינה, אנשים שלא עבדו אפילו שעה אחת בשבוע הקובע וחיפשו עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות שקדמו לו, אם על ידי רישום בלשכות העבודה, או באמצעות פנייה אישית או בכתב למעסיק פוטנציאלי, ואשר היה באפשרותם להתחיל לעבוד בשבוע הקובע, אילו הוצעה להם עבודה מתאימה.

נתוני המגמה של שיעור הבלתי מועסקים חושבו לאחר ניכוי השפעות עונתיות וגורמים בלתי סדירים.




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}