כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הסתיים משבר הרשויות המקומיות

המשבר בין המדינה לרשויות המקומיות הסתיים היום, עם חתימתו של שר האוצר על הסכם להגדלת מענקי האיזון לרשויות המקומיות. ראשי המרכז לשלטון מקומי: "עשינו הסטוריה"

הסתיים משבר הרשויות המקומיות

המשבר בין המדינה לרשויות המקומיות הסתיים היום (ג) עם חתימתו של שר האוצר, יובל שטייניץ, על הסכם עם ראשי השלטון המקומי להגדלת מענקי האיזון שמקבלות הרשויות מהממשלה. במסגרת ההסכם יועלו תקציבי הרשויות מ-1.8 ל-2.6 מיליארד שקל. כמו כן, סוכם על מתווה שלפיו מענקי האיזון בשנים 2011 ו-2012 יהיו על בסיס של 2.4 מיליארד. זאת, לעומת 1.8 מיליארד שקל עד כה.

מענקי האיזון הם תקציבים המוענקים על ידי הממשלה לרשויות המקומיות, בכדי להשלים את מימונם של שירותים עירוניים וממלכתיים. היקף זכאותה של כל רשות מקומית למענקי איזון, נקבע תוך התחשבות בהכנסות העירוניות ביחס להוצאה הנדרשת לתושב. הסכום הכולל אותו על המדינה להעניק לרשויות על פי חישוב זה, עומד על כשלושה מיליארדי שקלים, אך תקציב האיזונים המוצע לרשויות עומד על 1.8 מיליארד שקלים בלבד.


הקיצוץ במענקי האיזון נמשך מאז שנת הקיצוצים הגדולים במשק ב-2003, ומאז נמשך עד שהגיע לממדי הקיצוץ האמורים. ברשויות המקומיות מסבירים, כי משמעותו של הקיצוץ היא פגיעה במערכות החינוך, הרווחה, התברואה והביטחון של הערים. כשברשויות רבות גורם הקיצוץ לקריסה כלכלית, המובילה להלנת שכר וגירעונות ברשויות מאוזנות תקציבית.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, מסר בעקבות החתימה כי "המאבק שלנו היה מאבק ענייני וצודק, ואנו מברכים את שר האוצר על המפגש הלבבי שקיים עמנו ועל שהבין את צרכי השלטון המקומי. מדובר בהישג היסטורי שיאפשר לרשויות להיערך לשנות התקציב 2011 ו-2012".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}