כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מדלית ארד בידי 'המבשר'

איך ידע ח"כ חסון מ'קדימה' שבעוד כמה ימים כבר לא יהיה שקט ביטחוני? מי מפעיל את ניר ברקת? ולמה משלה את עצמו מי שחושב שיכניע את ש"ס ואת אלי ישי? • טורו היומי של יצחק נחשוני

יזם משבר? אייל ארד
יזם משבר? אייל ארד



גם הבוקר אי-אפשר להשתחרר מהרושם שארה"ב החליטה לנצל את הטעות הפטאלית, והמאוד לא חכמה, של אישור טכני שניתן לבניית 1600 יחידות דיור חדשות בשכונת רמת שלמה בירושלים, בעת ביקור סגן הנשיא ביידן בישראל, ל'פריש מיש' בקואליציה בישראל.

ביידן, שסלח על אי הנעימות, הוזז מקדמת הבמה ברגע שעלה על המטוס שהוציא אותו מתחומי מדינת ישראל שבין אשקלון לחיפה, לא כולל ירושלים, והילרי קלינטון הופקדה על המיצוי המקסימלי של המשגה.
לא רק הכרזתה של יו"ר 'קדימה', ציפי לבני, בעיצומו של 'משבר היחסים', שמפלגתה תשקול בחיוב הצטרפות לממשלה, אם...שס או ישראל ביתנו יורחקו ממנה, מובילה למסקנה הזו, אלא גם שתיקתו של הנשיא אובמה מסגירה את המתווה.

שום דבר אינו מקרי.

הממשל האמריקני היה רוצה שנתניהו יסיק מסקנות, אלא שהוא מספיק מפוכח לדעת שזה לא יקרה. עכשיו המשימה היא לשכנע אותו, להצטרף למהלך שנועד לפחות לפנות מקום בקואליציה שלו ל'קדימה'. איך עושים את זה? באמצעות בקשת ראשו, כלומר כסאו, של אלי ישי שר הפנים, שהיה שותף פעיל למהלך המוטעה, ובהפעלת 'לחץ מתון' על מפלגת העבודה להסכים למהלך של חיזוק האגף הפרו-פלסטיני בממשלה, בעזרת איומי פרישה מהממשלה.

"לא ניתן להפוך את השר אלי ישי ל'קרבן הפסח' של הפרשה" - אומרים בש"ס ויותר ממבהירים לארה"ב כי הניסיון להציג את יו"ר מפלגתם כמי שאשם במשבר היא 'עלילת דם' של ערב הפסח. נתניהו, כך ניתן להבין מתגובת שס, היה בסוד העניינים.

אשר מדינה מדווח היום בעמודו הראשון של 'המבשר', שח"כ אופיר אוקינס, המשמש כיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, וגם כיו"ר צוות התגובות של הליכוד, אמר אתמול במליאת הכנסת כי הוא מוטרד מאוד מהשמועות העקשניות לפיהן... יועצי מפלגת 'קדימה' הם שעומדים מאחורי הבערת ירושלים והמשבר עם ארה"ב.

אוקינס, מקורב מאוד לנתניהו ושימש בעבר כיועצו ודוברו, ואין להעלות על הדעת שגם הוא נסחף לסתם תגובות אוויליות ובלתי מחושבות.

מדינה ב'המבשר': "לפי השמועות שהיוו אתמול את 'שיחת היום' במסדרונות הכנסת, מאחורי גל העימותים המתוקשרים, שמוביל לאחרונה ניר ברקת במזרח ירושלים, עומד לא אחר מאשר יועצו האסטרטגי אייל ארד, המשמש גם כיועצה האסטרטגי של מפלגת 'קדימה'.

השמועות טענו כי ארד הוא זה שהוביל את ברקת, בעת האחרונה, לסדרה של עימותים מכוונים עם תושביה הפלשתינים של מזרח העיר, בבניה בשכונת סילואן, וכן בבניית מגרש החניה בשכונת שמעון הצדיק. כל זאת במטרה להבעיר את ירושלים ולהקשות על נתניהו להתנהל במישור המדיני. עוד טענו, כי גם ההחלטה על אישור 1600 יחידות דיור ברמת שלמה, בדיוק ביום שבו נחת סגן הנשיא ג'ו ביידן בישראל, היא פרי עצתו של ארד לברקת, וכי הכל היה מכוון כדי לגרום משבר ביחסי ישראל ארה"ב ובכך להביך את נתניהו".

השמועות האלה היו יכולות להיתפס כעוד 'תאורית קשר' האהובה מאוד עלינו הישראלים, ולהסביר כך את העובדה שלמרות שמקורן הוא בכנסת הן מופיעות רק בעיתון 'המבשר' ולא בשום עיתון 'מכובד' אחר.

אלא שמדינה, בידיעה הבלעדית שלו היום, מבסס אותן ומרחיק אותנו מלתפוס אותן כעוד תאוריית קונספרציה :"חיזוק לטענה זו מוצאים הטוענים בדבריו של ח"כ חסון בראיון שנתן מספר ימים לפני ביקור ביידן. לדבריהם, גב' (איילה)חסון (מהערוץ הראשון) שאלה את הח"כ על השקט הבטחוני השורר בתקופת נתניהו, והתשובה שהוא ענה ...לה: "חכו כמה ימים הכל ישתנה יצויין שח"כ חסון נחשב למקורבו ואיש אמונו של אייל ארד".


חיזוק להאשמותיו המאוד חמורות של ח"כ אוקינס, המופיעות בידיעה של אשר מדינה, ולשמועות המדברות על 'קדימה' כעל 'גיס חמישי' העומד מאחורי הבערת ירושלים והמשבר עם ארה"ב, מתקבל היום בידיעה 'תמימה' לכאורה, המתפרסמת ב'הארץ', על אירוע להשקת ספרו של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, שנערך אמש בהרצליה.

בין האורחים היה גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ששבר שתיקה פוליטית ומדינית ארוכה, ומי שמכיר את אולמרט יודע כמה קשה היא היתה עליו. בדברים שכאילו מנותקים לגמרי מהמשבר המנופח על האמריקנים, בחר אולמרט להתייחס במעמד הזה דווקא לחשיבותו של הגיבוי של "הקהילה בינלאומית" לעוצמתה של ישראל. "כוחנו קשור ליכולתה של ישראל לחבר אליה כוחות רבי עוצמה בעולם, שאת ידידותם, תמיכתם והצבעותיהם, אנו רוצים בכל לבנו... אני יודע שיש כאלה שמתגעגעים למציאות הזו אבל היא היתה קיימת לא לפני הרבה זמן"...

אולמרט, סומך כנראה ואפילו מאוד על הזיכרון הקצר של אזרחי המדינה, ששוכחים משברים קודמים מהרגע שמתפתח אחד חדש, גם אם הוא יזום.
"אני יודע שיש כאלה שמתגעגעים" - הוא צוטט, וכמי שאינו חשוד ב...עודף יהירות ובוודאי לא התכוון למתגעגעים אליו, אין לפרש את דבריו אחרת אלא כגעגועים לתקופת 'קדימה' שהפסידה, כידוע, את השלטון.

מסתבר שגם ארה"ב מתגעגעת.

הרב ארי סמגצילום: הרב ארי סמג
הרב ארי סמג'ה מרמת שלמה, השדרן שמואל בן עטר ואיציק חזן פעיל בשכונה, בסולחה


תפילה על סלע המחלוקת

אם ארה"ב, או מישהו המכוון את צעדיה בישראל, 'בונה' על הכנעת שס ודיכויו של שר הפנים אלי ישי, שטעה בשיקוליו, היא אינה אלא משלה את עצמה. ככל שהמשבר בינה לבין ישראל מתעצם, זוכה השר ישי לגיבוי ישיר או עקיף, אפילו ממי שלא היה צפוי לתת לו אותו.

אחרי שחברו לסיעה, שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס, נאלץ להכריז, על אותו רקע, שישראל תמשיך את תנופת הבניה והפיתוח בירושלים, מתגייס לטובת מסע ההסברה נגד ביטול תוכניות הבניה ברמת שלמה, כפי שתובעת מזכירת המדינה קלינטון, הרב... שמואל בן עטר, איש 'ערוצי הקודש', שמטבע הדברים היה צריך לשמוח לאיד למפלתם של אנשי שס, שהפילו את 'מפעל חייו', ולטענתו הביאו להשלכתו לכלא.

בן עטר, בעצמו תושב רמת שלמה, שערך אתמול יחד עם רבה הספרדי של השכונה 'סולחה' עם ה'מוכתר' של שועפט הסמוכה, בעקבות מקרים של יידוי אבנים מכאן לשם ולהיפך, בידי ילדים שובבים, משדר היום 'סולחה' גם כלפי מנהיגי שס, ונרתם לסייע להם בתפילה המונית שהוא מארגן אחר הצהרים, בשטח שיועד לבניית 1600 יחידות הדיור לציבור החרדי.

ממש על 'סלע המחלוקת'.

הרבה תולים ביוזמה הזו, שהיא הראשונה בסדרה מתוכננת, על מליץ היושר הצדיק משטעפנשט, שעל שמו נקרא הרחוב שבטבורו מתוכנן פיתוחה של השכונה, ועל הצדיקים האחרים ששמם נישא מסביב.

מאחר וראש חודש היום יתרכזו הנאספים בתפילת: "ותטענו בגבולנו"..."ויהי החודש הזה סוף וקץ לכל צרותנו תחילה וראש לפדיון נפשנו".

ובעיקר יתלו יהבם על "כי בעמך ישראל בחרת מכל האומות"...

כולנו נהיה עמם בתפילת לבנו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}