כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

כתף קרה: השליח מיטשל ביטל ביקורו בישראל

משבר האמון בין ממשל אובאמה לממשלת נתניהו בשל ההודעה על אישורי הבניה ברמת שלמה הוביל להודעה מהשגרירות האמריקנית לבית הנשיא: בוטל ביקורו של השליח המיוחד גורג מיטשל בישראל

אובמה ונתניהו בזמנים טובים יותר
אובמה ונתניהו בזמנים טובים יותר

ברוגז ברוגז לעולם? בצל המתיחות בין הממשל בוושינגטון לממשלת נתניהו, הודיע השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, גורג מישל על השהיית ביקורו בישראל.

ההודעה, שנמסרה דווקא לבית הנשיא, כשמבית הנשיא נמסר לתקשורת, כי שגרירות ארה"ב בישראל הודיעה הבוקר (ג) ללשכת הנשיא, כי השליח האמריקני לא יגיע ארצה. לפיכך, הפגישה שנועדה להתקיים היום בשעה 17:30 בין השניים, לא תתקיים.

בוושינגטון הבהירו שהשליח המיוחד לא יגיע לישראל, עד שישראל תעביר תשובה רשמית חיובית לשלושת הדרישות שהציגה שרת החוץ הילרי קלינטון לראש הממשלה, בשיחת הנזיפה שנערכה ביניהם: ביטול ההחלטה על הבנייה בשכונת רמת-שלמה, מתן מחווה משמעותית לפלסטינים, והכרזה פומבית שכל סוגיות הליבה, כולל מעמד ירושלים, יכללו במשא-ומתן שיתחדש. "זהו מבחן למחויבותו של נתניהו", אמרו פקידים בממשל לעיתון 'ושינגטון פוסט'.

על פי הדיווח, ב'וושינגטון פוסט', הביקור שאמור היה להתחיל היום, נדחה למועד בלתי ידוע,

"ברצוננו לוודא ששני הצדדים מחויבים לנושא, כך שכשמיטשל יגיע לאיזור אכן ניתן יהיה להתקדם בתהליך", אמר דובר מחלקת המדינה האמריקנית, פי.ג'יי קראולי, ובכך אישר הערכות מאמש שצפו את דחיית ביקורו של מיטשל.

גורמים אמריקניים התייחסו להצהרתו של נתניהו מעל בימת הכנסת אתמול, לפיה הבנייה בירושלים תימשך כסדרה, ואמרו כי ישראל וארצות הברית הגיעו ל"הסכמה סודית" שעל פיה ישראל לא תבצע "פרובוקציות" במזרח ירושלים. כעת, אמר הגורם, מעוניינים בממשל האמריקני שנתניהו יחשוף את ההסכמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}