כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגרי"ד לקח, הגרי"ד נתן - והישיבה נסגרה

גדו"י יצאו נגד 'הקרן לידידות', אך את הצלחת הקרן בביטול התורה - איש לא שיער: ישיבת 'המשך הזמן', הפועלת במוסדות 'מגדל אור' - תבוטל. הסיבה: הגרי"ד גרוסמן נהנה מ'הקרן לידידות'

הגרי"ד לקח, הגרי"ד נתן - והישיבה נסגרה
בקהילה

ישיבת 'המשך הזמן' הפכה בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מ'בין הזמנים' של כל בחור ישיבה מצטיין. היוזמה, שנולדה במשפחה מרובת בחורי ישיבות - משפחת אלקיים, הפכה עד מהרה ללהיט של ממש.

לישיבה הראשונה, שהחלה לפני כ-10 שנים, הגיעו כ-35 בחורים. היום, כעבור 10 שנים, בישיבה שנמשכת בין שבוע לעשרה ימים, לומדים מאות בחורים.

מידי בין הזמנים כיתתו מנהלי הישיבה את רגליהם מקמפוס לקמפוס, בכדי לאתר מקום שיאכלס את הבחורים, המבקשים לשבת וללמוד. מצוקת הממון איתה התמודדו, לא איפשרה להם לשכור קמפוס שיספק גם את הצרכים הגשמיים של הבחורים, והם התדפקו, כעניים בפתח, על פתחי בעלי מוסדות נדיבים.

לפני כארבע שנים נראה היה כי הם הגיעו אל המנוחה ואל הנחלה. מנהלי הישיבה פנו אל הגרי"ד גרוסמן - רבה של מגדל העמק, שבבעלותו קמפוס ענק, המשמש בימים כתיקונם את 'מוסדות מגדל אור', וביקשו שיארח את הישיבה. הרב הסכים בשמחה - והמשכן הפך למשכן של קבע.

אלא שהשנה נוצרה בעיה מכיוון בלתי צפוי.

לפני כשבוע וחצי קיבל הגרי"ד גרוסמן במוסדות 'מגדל אור', בכבוד מלכים, את פניו של אחד הכמרים המממנים את 'הקרן לידידות' - ממנה נהנים המוסדות שתחת נשיאותו בסכומי כסף גדולים.

התמונה שפורסמה, בה נראה הכומר באירוע המכובד, הובילה לסערה עצומה. מכתבים נזעמים נשלחו מטעם רבנים בצפון לגדולי ישראל, על מנת שיבהירו לרב גרוסמן את חומרת העניין. יש אף מי שטרח ללבות את האש בפרשת לקיחת הכספים מ'הקרן לידידות', וזאת על רקע פוליטי, ודי לחכימא ברמיזא.

לאחר המכתבים, שהגיעו גם לידי הגר"ש אוירבעך, העומד בראש נשיאות הישיבה, הורה הגר"ש למנהלים שלא לצאת אל הקמפוס, וזאת מכיוון שאין זה ראוי שטובי בחורי הישיבות בארץ, יהנו מהכספים אותם תורמת 'הקרן לידידות'.

ההחלטה, שנפלה על המנהלים כרעם ביום בהיר, הותירה אותם במבוכה. יממה לפני שה'זמן' אמור להתחיל, הם מוצאים עצמם חסרי מקום עבור מאות הנרשמים. מצד שני, חזקה עליהם הוראת הגר"ש אוירבעך.

עד מחר אמורה להתקבל ההכרעה - ובינתיים מאות בחורי הישיבה, שלא שמעו מעודם על 'הקרן לידידות', ורוצים להמשיך ללמוד עוד כשבוע, כוססים ציפורניים במתח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}