כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

משבר בזוגיות: ש"ס שוב עושה צרות

שעות לפני ההצבעה על ברית הזוגיות, מאיים אלי ישי כי הסיעה תתנגד לחוק • מסתמן: השרים ייעדרו, החכי"ם יתנגדו • האם לקח אלי ישי בחשבון את המשמעות של המהלך, או ששוב יאשים את הפקידים?

אלי ישי. יחשוב שוב?
אלי ישי. יחשוב שוב?

האם שוב משבר קואליציוני? נראה ששר הפנים אלי ישי, התאהב בתדמית עושה הצרות. מאז שהפקידים העומדים תחתיו חירבשו את היחסים בין ארצות הברית לישראל, ואולי המיטו כליה על הבניה בירושלים בשנים הקרובות, חוזר אלי ישי ותוקע טריז נוסף ביחסים בין הסיעה בראשה הוא עומד לבין ראש הממשלה.

הנושא שנבחר הפעם הוא ברית הזוגיות. החוק שעבר את אישורו של הגר"ש עמאר, הוא למעשה התקפלות מובהקת של סיעת 'ישראל ביתנו'. הסיעה שהבטיחה שתאפשר נישואים אזרחיים בארץ, ירדה מדרישותיה, והשאירה חוק מקוצץ בו מאפשרת המדינה לבני זוג שאינם יהודים, להתחתן במערכת לא יהודית. האמינו, לא זה ההישג אליו כיוונה סיעת 'ישראל ביתנו', במערכת הבחירות האחרונה.

אך נראה שבש"ס, החליטו לעשות צרות, הסיבה קצת פחות רלוונטית. אלי ישי ממהר להודיע כי הוא שוקל את הצבעתו בנושא חוק ברית הזוגיות. וכפי שזה מסתמן עתה, שעות ספורות קודם להצבעה, שרי ש"ס יעדרו מההבעה והח"כים יתנגדו. אולי הרצון להראות כי הוא יותר אפיפיור מהאפיפיור מדבר מתוך גרונו, ולמרות שסיעת 'יהדות התורה' תתמוך בחוק, הוא מתנגד לו. יכול להיות.

השאלה שאמורה לעמוד לפניו בבואו לעשות שריר, היא מה תהיה התוצאה הסופית. כיצד תנהג 'ישראל ביתנו' באם יטורפד החוק המקוצץ? האם לא תדרוש הסיעה הרוסית דיון מחודש בחוק, ותציב בקשות קשות בהרבה לשומרי הדת.

מכיוון שבמקרה דנן, יקשה על ישי להטיל את האשמה על פקידים שהוציאו דברים מבלי מחשבה, מוטב שישקול היטב את צעדיו לפני שהוא הולך למשבר קואליציוני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}