כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יוצאים מהמשבר: הפחתת המס תוקדם לקיץ

בשל נתוני הכלכלה המתאוששת, ובשל הגידול החד בהכנסות המדינה צפוי ראש הממשלה להעביר החלטה שתביא להקדמת הפחתת המע"מ והורדת המיסים כבר בחודש יולי הקרוב • כרגיל, העשירים ירגישו את ההבדל בכיס

נתניהו. מאמין בהורדת מיסים
נתניהו. מאמין בהורדת מיסים

העיתון 'מעריב 'חושף הבוקר, כי לאור נתוני הכלכלה החיוביים, תוקדם הפחתת המיסים לקיץ הקרוב, כשכבר בחודש יולי יפחת המע"מ בשיעור של 0.5 אחוזים, חצי שנה לפני המועד המקורי.


הכלכלה המתאוששת מביאה מומחים להעריך כי צפויים בישראל, עודפי הכנסות של 10 מיליארד שקל בשנת 2010; הרבה מעל היעד שקבעה הממשלה. נוסף לכך, הגירעון התקציבי צפוי לעמוד על 30 מיליארד שקל בלבד, לעומת 42 מיליארד שקל ביעד הרשמי.


בעקבות זאת, בכוונת הממשלה להפנות כשליש מעודפי ההכנסות להפחתות מסים כבר השנה.כשיתר העודפים יופנו על פי ההערכות להפחתת יחס חוב-תוצר, יחס המהווה תנאי הכרחי לשמירה על דירוג האשראי של ישראל והעלאתו בעתיד. ההערכה הגורפת היא, כי צמצום החוב הממשלתי ישפר את הסיכוי של ישראל להעלאת דירוג האשראי בשנה הבאה.

עלות הפחתת המסים ביולי תגיע לכ‭2.4-‬ מיליארד שקל, לתקופה של חצי שנה. מכאן שהעודף בהכנסות ממסים הנאמד ב‭8-‬ עד 10 מיליארד שקל, ישמש בחלקו להפחתות מסים בהמשך השנה - הפחתת המע"מ ב‭0.5%-‬ והפחתת המס השולי ב‭.1%-‬

המשמעות הממשית לאזרח הקטן, תורגש במחירי המע"מ שירדו, בעוד שבמשכורת השוטפת יורגש ההבדל רק אצל בלי משכורות גבוהות, כך המשתכרים כ‭6,000-‬ שקל ייהנו מתוספת של 10 שקלים לנטו. המשתכרים 15 אלף שקל ברוטו ייהנו מעוד 109 שקלים לנטו מדי חודש, והמשתכרים 50 אלף שקל ברוטו ייהנו מעוד 440 שקל לנטו מדי חודש.

בצעד מביא ראש הממשלה בנימין נתניהו את משנתו הקפיטליסטית, הדוגלת בהפחתת מסים בכל הזדמנות אפשרית, כדי לסייע להמשך הצמיחה ולתעסוקה במשק. למרות שמדיניות זו נוגדת את המלצות קרן המטבע הבינלאומית והארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (ה‭,(OECD-‬ הסבורה כי על ישראל להימנע מהפחתות מסים נוספות בשלב זה, כדי לאפשר את צמצום הגרעון והפחתת החוב הממשלתי העצום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}