ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
משנה עמדה

גנץ לעיתון הסעודי: יש מקום לבירה פלסטינית בירושלים

מגלה את פרצופו או ניסיון להציל את עתידו? בני גנץ יו"ר כח"ל ומי שמכהן כשר הביטחון של ישראל התראיין לעיתון סעודי במהלכו שחרר אמירה מכעיסה כי לפלסטינים יש מקום לבירה בי-ם ובתגובה זכה להתקפות נזעמות מצד חברי הכנסת

גנץ לעיתון הסעודי: יש מקום לבירה פלסטינית בירושלים
בני גנץ במסיבת עיתונאים צילום: דוד כהן, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ שעד היום עמדותיו בנושא המדיני לא היו ברורות ובמהלך קמפיין הבחירות בליכוד כזכור טענו כי הוא נוטה לשמאל והוא ניסה להוכיח אחרת בכל דרך, משנה כעת כיוון ב-180 מעלות.

בראיון לעיתון סעודי 'לא-שרק אל-אווסט' הפתיע שר הביטחון גנץ כשאמר כי 'ירושלים תישאר מאוחדת - אך יש בה גם מקום לבירה פלסטינית'. גנץ קרא בראיון לאבו מאזן להצטרף לתהליכי השלום שבצבצו באחרונה ולא להישאר מאחור.

בנוסף הוא הדגיש בדבריו כי מדינת ישראל 'לא תחזור לגבולות 67', אבל הצהיר הצהרה מפתיעה שמעוררת סערה במפלגתו כי 'יתכנו חילופי שטחים עם הפלסטינים'.

בהתייחסו למשבר הפוליטי אמר גנץ בראיון: "נראה שהולכים לבחירות מוקדמות מפני שנתניהו לא עומד בהסכמים. אנחנו לא רוצים בחירות".

לדברי השר גנץ, יש עדיין תרחיש שהממשלה תמשיך לכהן: "אם נתניהו יקרא את המפה הפוליטית - הוא יבין שבחירות הן מכה קטלנית עבורו. הוא לא יחזור מהן כראש הממשלה. אחוז גדול מהאנשים עדיין לא החליטו כיצד להצביע ובמפת המפלגות ישנם שינויים שעשויים להוביל לשינויים נוספים".

דבריו של גנץ מעוררים סערה, השר לענייני ירושלים רפי פרץ אמר בתגובה, "ירושלים המאוחדת היא בירתו הנצחית של העם היהודי. לא בירה של אף אחד אחר. כאן התהלכו אבותינו וזהו כור מחצבתנו. גנץ, מההכרות שלי איתך, גם אתה מאמין בזה".

חבר הכנסת ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים לשעבר הגיב לדבריו של גנץ: "ירושלים היא בירה רק של מדינה אחת. בירת הנצח של העם היהודי, בירת מדינת ישראל", אמר.

ח"כ מתן כהנא מסר בתגובה לדבריו גנץ: "ניסיון עלוב לקושש עוד כמה קולות משאריות השמאל הסהרורי שעוד סבור כי ירושלים צריכה להיות גם בירתה של מדינת טרור פלסטינית. כחול לבן תיעלם בקרוב מהמפה הפוליטית. ירושלים השלמה והמאוחדת תישאר לנצח בירתה של מדינת ישראל בלבד".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, מסר בתגובה לדבריו של שר הביטחון גנץ: "ירושלים היא הלב של ארץ ישראל ושל מדינת ישראל, אליה ייחלו יהודים במשך אלפיים שנות גלות. זכינו לאחד את ירושלים כבירת ישראל לתמיד. אין שתי ירושלים ואין לאיש זכות לערער על זכותנו המלאה עליה. אין לאיש זכות לוותר על חלום הדורות שהתגשם. זכותנו ההיסטורית, הבלעדית והבלתי ניתנת לערעור על ירושלים תמשיך לעמוד מול כל רוח רעה. נמשיך לבנות את ירושלים".

בני גנץ פלסטינים חלוקת ירושלים ניר ברקת רפי פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד