ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הובא לעיראק ונחטף

משבר בין איראן לאיחוד האירופי בעקבות רצח העיתונאי

עיתונאי איראני, בנו של שר לשעבר בממשלת איראן, ברח מהמדינה מחשש שיבולע לו. עיתונאית איראנית הצליחה לגרום לו להאמין שהוא הולך להיפגש עם מנהיג הגולים האיראנים, וכך הוא נחטף והוצא להורג • האירופאים גינו וננזפו

משבר בין איראן לאיחוד האירופי בעקבות רצח העיתונאי
שוטרים באיראן צילום: צילום מסך

רוחוללה זאם, עיתונאי, בנו של עלי זאם שר לשעבר בממשלה האירנית הוצא להורג בשבוע שעבר, ועורר משבר דיפלומטי בין האיחוד האירופי לאיראן.

רוחוללה היה בחייו מתנגד ידוע לשלטון באיראן ולאחר השתתפותו במהומות המחאה בשנת 2017 הוא קיבל מקלט מדיני בצרפת והציל בכך עד חייו למשך שנתיים.

למרות המקלט המדיני אותו מצא כאמור בצרפת, הצליחה עיתונאית איראנית שהתחזתה ל'גולה איראנית' להזמינו לעיראק על מנת להיפגש עם מנהיג הגולים האיראניים סיסתאני, יציאה זו מצרפת עלתה לו בחייו, כאשר עם נחיתתו בעיראק הוא נחטף והוטס לאיראן, שם החל משפט ראווה, כאשר הוא נאלץ להאשים את ישראל ארצות הברית וצרפת כמדינות שהוא ריגל עבורן כמו כן הוא אולץ להביע צער על מעשיו, גם אביו השר לשעבר אולץ לצאת נגד מעשי בנו, וימים ספורים לאחר דחיית ערעורו בבית המשפט העליון באיראן הוא הוצא להורג.

דבר הוצאתו להורג של רוחוללה הסעיר רבים בצרפת ובגרמניה, שיצאו בהודעות גינוי חמורות על הריגתו של העיתונאי, ועוררו את זעמם של האיראניים שאף זימנו את שגרירי צרפת וגרמניה למשרד החוץ האיראני שם הם ננזפו אל ההתערבות בענייניה הפנימיים של איראן.

 

האיחוד האירופי איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד