כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

כשתוכנת האנטי וירוס היא וירוס בתחפושת

חברת אבטחת המידע מקאפי מדווחת: עליה דרמטית בחדירה למחשבים באמצעות תוכנות אנטי וירוס מזויפות • המטרה: לגרום למשתמשים למסור פרטי כרטיס אשראי או למסור הרשאת גישה למחשב

כשתוכנת האנטי וירוס היא וירוס בתחפושת

כל מחשב צריך אנטי וירוס. את זה יודע כל דרדק שרכש אי פעם מחשב, אבל מה עושים כשתוכנת האנטי וירוס בעצמה, היא וירוס בתחפושת?

חברת אבטחת המידע מקאפי מדווחת על עלייה של 400% במספר התקריות של פגיעה בגולשים באמצעות תוכנות אנטי וירוס ואנטי רוגלות מזויפות (ScareWare), מבדיקת מעבדות המחקר של החברת עולה עוד כי כמיליון גולשים בעולם נופלים קורבן מידי יום לתופעה, וכי ידועים יותר מ-3,000 מוצרי אנטי וירוס מזויפים. על-פי מק'אפי, פושעי המחשוב מרוויחים כ- 300 מיליון דולר בשנה כתוצאה מהתוכנות המזויפות.

מפיצי הווירוס, משתמשים בדאגת המשתמשים הקשורה לאבטחת המחשב, ומנסים למכור לצרכנים תוכנות אנטי וירוס מזויפות, לפעמים באמצעות איומים שהם שולחים למשתמשים, על כך שהמחשב שלהם נפגע מוירוס ועליהם לשלם כדי לפתור את הבעיה.

המטרה היא לגרום לצרכן למסור את פרטי האשראי שלו, או לקבל ממנו גישה למחשב. הפגיעה מתבצעת על-ידי בקשה שמגישים פושעי המחשוב למשתמש, ללחוץ על לינקים בחלונות קופצים ובבאנרים, או באמצעות הצעה להורדת תוכנת אנטי וירוס חינמית, שלמעשה מכילה תוכנות מזיקות. בעקבות פגיעה כזו, עלול הגולש ליפול קורבן לגניבת פרטי כרטיסי אשראי ולגניבת זהות.

מעבדות מק'אפי מדווחות על עלייה של 660% בהיקף התופעה בעולם במהלך השנתיים האחרונות. עוד מתריעה החברה, כי תרמית מסוג זה מסתמנות כהונאת המחשוב המזיקה ביותר לשנת 2010.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}