כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגר"ח הורה: לעשות מנוי לקורבן • חשיפה

לאחר שנים בהן לא עסק הציבור החרדי בהלכות בית המקדש, יוצאת קרן חדשה במסע גיוס מנויים לקורבן פסח • בין התומכים: גדולי הציבור הליטאי • כמה עולה להצטרף? ומהיכן יגיעו הקורבנות? • המסמך

הגר"ח הורה: לעשות מנוי לקורבן • חשיפה

'הקרן על שם החפץ חיים ובית המקדש', יוצאת במבצע פרסום אגרסיבי בשבת הקרובה, לתוכנית לה הם קוראים 'גיוס מנויים לקורבן הפסח'.

בפרוספקט צבעוני אותו הוציאה העמותה במיוחד לציבור החרדי, נכתב אודות חשיבות העיסוק בקורבנות. בפתח החוברת מובא הציטוט המפורסם מדברי הגמרא במנחות: "רבי יוחנן אומר אלו תלמידי חכמים העסוקים בהלכות עבודה, מעלה עליהם הכתוב כאילו נבנה בית המקדש בימיהם".

בציבור הדתי לאומי, העיסוק בהלכות בית המקדש ומשיח, הפך לנושא הפופולארי ביותר בקרב תלמידי הישיבות. אך בישיבות החרדיות מתרחקים, למרבה הצער, מעיסוק בנושא כמטחווי קשת. די לראות אי אלו קבוצות הזויות, החליטו לפתוח את הסנהדרין מחדש או להתחיל להקריב קורבנות, בכדי להבין את הפחד של ראשי הישיבות מהעיסוק בנושא הרגיש.

אך נראה כי בהחתמת המנויים לקורבן הפסח, עשו המארגנים עבודה יסודית. את שמה של העמותה לקחו המארגנים מספרו של ה'חפץ חיים', שתמונתו מתנוססת על גבי הפרוספקט הצבעוני, כאילו היה מדובר בחותמת הכשר למהדרין, והעלון כולו נכתב ב'חרדית' מצויה.

לדברי המארגנים, הם זוכים להסכמה נרחבת מגדולי הרבנים החרדיים. ברשימה המצורפת, מספרים המארגנים על תמיכה נרחבת מהגר"ח קניבסקי, הגר"א וויס, הגרב"ד פוברסקי, הגר"ש אוירבעך, והגרי"ג אדלשטיין.

הגר"ח קנייבסקי אף מצוטט כמי שאמר: "לאבא היה מעיל מיוחד לביאת המשיח. זה דבר מצוין. כל הכבוד".

אז מה כולל המנוי לקורבן הפסח?

תמורת 12 שקלים, אתם מצטרפים ל'חבורה', לה מוקדשת הזכות להשתמש בשה הנרכש בפסח הקרוב, באם יבוא המשיח. ההיערכות לקראת בא המשיח ואספקת הכבשים אינה פשוטה כלל ועיקר. השה המוקרב לקורבן הפסח חייב להיות נקי מכל מום, מה שמהווה סתירה להוראות משרד הבריאות המחייב סימן היכר באוזן, המצריך לבצע חור באוזן השה.

העמותה יצרה קשר עם יחיאל לבקוביץ, חקלאי חרדי מהיישוב קוממיות, וביקשה ממנו לא לרצוע את אוזני הטליים הנולדים כעת, זאת בכדי שיוכלו להיות מוקרבים על שולחן המזבח. לבקוביץ הביע נכונות, ונראה כי הכל מושלם, לביאתו של משיח צדקנו.

נושא המקדש והקרבת הקורבנות, היו עד היום מחוץ לטאבו החרדי, האם בעקבות הפעילות, שזוכה לתמיכת גדולי ישראל, נראה פעילות נוספת בנושא המקדש? האם יקומו קבוצות חרדים שירצו לעלות להר הבית? או שזוהי תמיכה חד פעמית, ימים יגידו.























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}