כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הסערה של אלי ישי • אסור לבנות בירושלים?

מאז הודעת ההחלטה על אישורם של 1600 יח"ד ברמת שלמה, שוטף גל גינויים ממשלות העולם ומבכירי המערכת הפוליטית את הממשלה. שר הפנים: "לא יודעתי אודות ההחלטה, מדובר בהליך טכני"

"בביתר עלית זה יותר בעייתי". אלי ישי
"בביתר עלית זה יותר בעייתי". אלי ישי

סערה מדינית ופוליטית, בעקבות החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובניה לאשר בניית 1600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה בירושלים.

לא ברור האם מלכתחילה מה שעמד מאחורי הפומביות של הודעת הוועדה, היה רצונו של שר הפנים אלי ישי, לאותת על אי שביעות רצון מההודעה על פתיחת המגעים המדיניים מול הפלסטינים, או שמא צירוף מקרים בעלמא הוא זה שגרם לכך שההודעה על האישור תצא שעות אחרי ההכרזה על חידוש המו"מ.

הסערה הפוליטית החלה עם בקשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מאלי ישי להבהיר את העומד מאחורי האישור, והמשיכה בהבעת כעס בסביבת שר הביטחון אהוד ברק, כשהבוקר הודיעה סיעת מרצ בכנסת על כוונתה להגיש הצעת אי אמון בממשלה, על רקע הבנייה המאסיבית במזרח ירושלים, ועל רקע המדיניות "הפירומנית" של ממשלת נתניהו.

ישי הספיק להתנצל מאז אמש כמה וכמה פעמים, כשהבוקר מסר, כי הוא "מצטער על עוגמת הנפש שנגרמה". השר ישי הבהיר כי לא ידע על הוצאת ההודעה על-ידי הוועדה, מפני שהוועדה המחוזית של משרד הפנים לא יידעה אותו בדבר אישור התכנית, כיוון שמדובר באישור פרוצדוראלי וטכני.

"הוועדות המחוזיות מאשרות תוכניות משבוע לשבוע, מבלי לעדכן אותי", אמר ישי בראיון לקול ישראל, והבהיר כי הוועדה לא יכלה לשער שאישור התכנית להפקדה יעורר סערה במערכת הפוליטית.

"לפני מספר ימים אישרו בבית"ר עילית בניית מאות יחידות דיור וזה הרבה יותר בעייתי", אמר ישי, "אז אם חברי הוועדה ראו שזה אושר בלי בעיה, הם לא יכלו לחשוב שעל אישור טכני בירושלים, שאינו במסגרת ההקפאה, צריך לעדכן את השר".

סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, המבקר בארץ, תקף גם הוא בחריפות את ההודעה ואמר: "אני מגנה את החלטת ממשלת ישראל לקדם את תכנון יחידות הדיור החדשות במזרח ירושלים. מהות העיתוי של ההודעה, במיוחד עם תחילת שיחות הקרבה, זה בדיוק הצעד שפוגע באמון שאנו זקוקים לו כעת ויוצא נגד השיחות הקונסטרוקטיביות שהיו לנו בישראל".

גם דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, מסר הערב הודעת גינוי באותו העניין שהצטרפה להודעות גינוי נוספות שהוציאו ממשלות שונות במערב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}