כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

לחירות? עצור יפן יוסף בנדא חוזר הביתה

יוסף באנדא - צעיר עצורי יפן מגיע היום לישראל, כאן ישהה במאסר עד לתום ריצוי עונשו • בפסח הקרוב ישהה במחיצת בני משפחתו • נמשכים המאמצים להביא את שני הבחורים לצורך עדות

שלושת עצורי יפן. אור בקצה המנהרה
שלושת עצורי יפן. אור בקצה המנהרה

"שלושים יום קודם החג, דורשים הלכות החג", כך מרגיש צעיר עצורי יפן יוסף בנדא, שינחת היום בארץ. הלכות חג הפסח, הדנות ביציאה מעבדות לחירות, מקבלות משמעות חדשה, כשמדברים על יציאה ממרתפי הכלא היפני, לרווחה יחסית בכלא הישראלי, באגף לשומרי תורה ומצוות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בחשבון הכולל ולאחר חישוב הזמן בו ישב בבית הכלא ובמעצר, ישהה בנדא שנה אחת בלבד בכלא הישראלי. את החופשה הראשונה יקבל יוסף כבר בפסח הקרוב, אז ישהה עם בני משפחתו.

כזכור, אתר 'בחדרי חרדים' דיווח על בקשתו של שר המשפטים יעקב נאמן ממשרד המשפטים היפני, שיואיל בטובו לאשר הסגרה של בנדא לארץ, לצורך ריצוי עונשו. הבקשה התקבלה לפני מספר שבועות. תחילה נאמר למייצגי העצור כי כבר ביממה הקרובה הוא ינחת בישראל, לרווחת בני משפחתו, שנאלצו לבלות שעות ארוכות במטוסים על ציר יפן-ישראל, ונקלעו בעל כורחם להוצאת סכומי עתק. ברגע האחרון נראה היה שיש עוד עיכוב, אך המאמצים צלחו והוא יגיע לארץ כבר היום.

שלושת הבחורים שנעצרו בשדה התעופה ביפן, לפני שלוש שנים, כשברשותם סמים, מפוזרים בבתי מעצר ובבית כלא בטוקיו שביפן. השלושה, נשלחו על ידי בן ציון מילר, חרדי מישראל, וטענו כי הלה אמר להם כאשר נשלחו למשימה, כי הוא מבקש מהם להעביר עתיקות ומוצרי יודאייקה. המשלח נעצר - והוא עומד בימים אלה למשפט.

בשבועות האחרונים עלתה האפשרות כי השלושה יבואו ארצה, בכדי להעיד בבית המשפט נגד מי שהפיל אותם אל מלתעות הפרשייה הסבוכה. הדיון בנושא ממשיך, במקביל למאמצים להביא לעונש מופחת לשני הבחורים שטרם נגזר דינם.

משפטו של הקטין מבין השלושה הסתיים לפני מספר חודשים, וגזר דינו ניתן בהיכל המשפט היפני. הוא נידון ל-8 שנות מאסר, עם ניכוי שליש על התנהגות טובה.

העצור השני, יוסף גרינוולד, עומד בימים אלה למפשט ומספר דיונים כבר נערכו בעניינו. בדיון האחרון זכה גרינוולד למשלחת חיזוק מכובדת, בראשות האדמו"ר מזלוטשוב, שהגיע לעודדו.

משפטו של השלישי, יואל גולדשטיין, טרם נפתח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}