כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הנכד של הואליז'ינר שוחח בלימוד עם הפוניבז'אים • גלרית ענק

למרות הקולניות של ה'קנאים' שמחו כנגד ביקורו של נשיא המדינה בבני ברק, עבר הביקור בצורה מוצלחת • יעקב נחומי ליווה את הנשיא לאורך היום, ומגיש גלרייה: הלימוד בפוניבז, הסעודה של עיריית בני ברק, נשות האברכים, ובית הגראי"ל • פרס בהיכל

'הנשיא בביקורו בפוניבז
'הנשיא בביקורו בפוניבז

תחת אבטחה יוצאת דופן ואיומים לחבל בביקור ולשבש את מהלכו - מתקיים ביקורו הממלכתי של נשיא המדינה שמעון פרס בעיר התורה והחסידות.

בשעה היעודה נחסמה הכניסה לבני ברק, ושיירות של רכבי משטרה המאוישים באנשי היחידה לאבטחת אישים, שעטו פנימה אל עיר התורה והחסידות, כשבתוך השיירה נמצא רכב השרד של הנשיא.

אם בימים הראשונים שלאחר אישור הביקור הממלכתי עוד ניתן היה לדבר על שקט תעשייתי בחוגים הקנאיים שאינם מחמיצים הזמדנות למחות ולהפגין - הרי שביממה האחרוינה התחמהה הזירה. רחובות ירושלים כוסו במודעות, ואף לוחות המודעות בבני ברק נשאו פשקווילים פיראטיים, מייד אין מאה שערים, שקראו למחות, להפגין ולשבש את ביקורו של נשיא ממלכת הציונים בעיר התורה והחסידות, המבקש להעמיד צלם בהיכל התורה, בעצם בואו לביקור ממלכתי בהיכל ישיבת פוניבז'.

ביחידה לאבטחת אישים שליד שירות הביטחון הכללי - החליטו שלא לקחת סיכונים. אל המאבטחים הקבועיעם השומרים על ראשו של נשיא המדינה נוספה תגבורת, והביקור הממלכתי יצא לדרכו, תחת צל האיומים לשבשו.

תלמידים בישיבת פוניבז' שהיו עדים לביקור, טוענים כי זיהו בין הקהל אנשים המחופשים לחרדים. על פי הערכתם, שלא נמצא לה אימות, מדובר באנשי שב"כ שהתחפשו לחרדים.

בבוקר דווח כי אלמונים שפכו שמן על מספר נתיבי תנועה בבני ברק, באלה מבין נתיבי התנועה בהם אמורה לחלוף שיירת הנשיא, כנראה בכדי לטרפד את הביקור, ואולי אף לגרום לסכנת נפשות.

אבל דומה כי הדרמה כולה פוסחת על הנשיא עצמו, שפתח את הביקור הבוקר בלשכת ראש עיריית בני ברק יעקב אשר. מלוויו מספרים כי פרס שרוי במצב רוח טוב, ושופע מחמאות לרוב.

לאחר טקס קבלת פנים שהתקיים במליאת העירייה, בנוכחות רבה של תל אביב הגרי"מ לאו ונכבדי העיר, המשיך שמעון פרס לגבעת ישיבת פוניבז'.

פרס התקבל בחמימות רבה על ידי ראשי ישיבת פוניבז' משני הפלגים המרכיבים את הישיבה. אחד הרבנים אף הזכיר לו את חלקו בהשגת הפטור לבני ישיבות משירות צבאי. הוא נהנה מן המחמאה, שפע חיוכים ועל פניו ניכרה התרגשות. הוא סייר בין טורי הסטנדרים והציץ אל הגמרות וספרי הלימוד.

לאחר מכן פנה הנשיא לרחוב חזון איש 5, שם קיים ביקור קצר בביתו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. בביקור בבית הגראי"ל נכח גם יו"ר ועדת הכספים משה גפני.











































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}