כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

במחיצת צדיק: האדמו"ר מאלכסנדר • וידאו

האדמו"ר מאלכסנדר ערך 'טיש' בבית מדרשו, לרגל היארצייט של בעל ה'אמרי מנחם' זצ"ל • דוד קורן השתתף בטיש, ומגיש תיעוד וידאו, תמונות וסיפורה של חסידות שהשתקמה

האדמו"ר מאלכסנדר
האדמו"ר מאלכסנדר

לאחר השואה בה הושמדו עשרות אלפי חסידי אלכסנדר, בתוך שאר יהדות אירופה, ונטבחו רוב צאצאי האדמו"רים, הוקמה מחדש חסידות אלכסנדר.

בירושלים מונה לאדמו"ר רבי יהודה משה דנציגר, חתנו של רבי בצלאל יאיר דנציגר, אשר נשלח לישראל על-ידי בן דודו בעל ה'עקידת יצחק', שאמר שהוא רואה עננים שחורים מעל שמי אירופה ושיסע לישראל.

רבי יהודה משה התיישב בירושלים ואחר כך עבר לבני ברק. הוא שיקם את החסידות בארץ, עד לפטירתו בכ"ג באדר א' ה'תשל"ג. שם משפחתו המקורי היה טיברג, והוא החליפו לדנציגר מתוך כבוד לאדמורי"ם הקודמים, וכסמליות לרצף והמשכיות השושלת.

רבי יהודה משה חיבר את ספר שאלות ותשובות "חשבה לטובה", וכן ספרים על התורה ועל הש"ס שכונסו בספר "אמונת משה" וכן חיבר את ספר "קדושת יצחק" "נחלת צבי" ועוד ועוד ספרים.

אחריו הוכתר בנו רבי אברהם מנחם דנציגר, שהנהיג את החסידות במשך לב שנים, עד פטירתו בי"ז באדר ב' ה'תשס"ה. דברי תורתו כונסו בספרו "אמרי מנחם".

עם פטירתו הוכתר בנו, האדמו"ר הנוכחי, השביעי לשושלת האדמורי"ם, רבי ישראל צבי יאיר דנציגר, חתנו של הרב משה ברגמן מייסד ישיבת רשב"י ומחותנו של הגרמ''מ שך זצ''ל. בארצות הברית מתגורר אחיו של האדמו"ר, רבי שניאור זלמן דנציגר, המתגורר בקליוולאנד שבאוהיו.

דוד קורן, השתתף בטיש מיוחד שנערך לרגל ההילולא של בעל ה'אמרי מנחם', ומגיש תיעוד מיוחד.

< dir=rtl>




















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}