כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגניבה: נעצר נער מב"ב, שכן של הגראי"ל

הגניבה בבית הגראי"ל: 3 עצורים ממשפחות חשובות נעצרו, והביאו להפללתו של בחור רביעי, המתגורר בסמיכות לגראי"ל, שסיפק את המודיעין • וגם: מה תכננו הבחורים לעשות עם הכסף? • כל הפרטים

החוקרים בפתח ביתו של הגראי''ל שטינמן. צילום: בחדרי חרדים
החוקרים בפתח ביתו של הגראי''ל שטינמן. צילום: בחדרי חרדים

הידיעה שפרסמנו אתמול באתר 'בחדרי חרדים', על מעצר החשודים בגניבה בבית הגראי"ל שטיינמן, עוררה סערה עצומה, ועוררה גל אדיר של ספקולציות ומספרים.

הגניבה בבית הגראי"ל שטיינמן הותירה בפיות רבים - טעם חמוץ. מה שתרם לחמיצות היתירה, היו דווקא השמועות העקשניות כי מדובר במישהו מאנ"ש. כלומר, מישהו מתוך ביתו של הגראי"ל – שסרח. הרי גנבים יש למכביר, אבל שאחד מבני ביתו של גדול בישראל ימעל באמונו? זה הציבור כנראה כבר לא יכל לעכל.

הגניבה בחזו"א 5: יש שלושה עצורים

אתמול (ב') הגיע הסוף לחרושת השמועות. שלושה צעירים נעצרו, אחד מן החשודים גם שיתף פעולה עם החוקרים, והמידע שהתקבל הוביל למעצרו של צעיר רביעי, המתגורר בסמיכות לביתו של הגראי"ל שטיינמן, והיה מי שככל הנראה הביא את המידע המודיעיני לחוליית הגנבים.

אתמול בשעות הערב המוקדמות הובאו שלושת החשודים בפריצה להארכת מעצר. השופט התורן האריך את מעצרם עד לשבת הקרובה, והמשטרה הביעה תקווה כי תסיים את החקירה עד לתאריך היעד.

השלושה הם בנים למשפחות מיוחסות בציבור החרדי. אביהם של שניים מהחשודים משמש כרב באיזור מודיעין, והשלישי הוא בן לממשפחה תורנית ומכובדת בבני-ברק.

הצעיר הרביעי שנעצר אתמול בשעות הערב, משתף אף הוא פעולה עם החוקרים. לדברי המשטרה, הבחור הודה בעבירות נוספות אותן ביצע בחודשים האחרונים, בין היתר גניבה מחנויות באזור קניון אילון, ועוד.

הסיפור החל לפני כחודשיים. הגראי"ל שטיינמן יצא למסע חיזוק בישיבה ירושלמית, וכשחזר הבחין כי המגירה בה הוא מאחסן את כספי הצדקה – פתוחה, וממנה נעלמו כל כספי הצדקה.

השמועות על סכומי העתק שהיו במגירה, ועל פי חלק מהדיווחים עומדים על כ-2 מליון שקלים, אינן מדויקות. רוב הסכום היה בצ'קים שניתנו לגראי"ל, על מנת שיעביר אותם ל'כוללים' הזקוקים לתמיכה. הצ'קים הללו בוטלו ברובם, וחלק מהגבירים העבירו מיידית המחאות חדשות.

המשטרה שזומנה עוד באותו ערב לבית הגראי"ל, לקחה טביעות אצבע מהמגירה, ומהאזור כולו, והדריכה את בני הבית להתחקות אחר כל הצ'קים שהיו במגירה, ולהעביר את פרטיהם לידי חוקרי המשטרה.

משטרת מחוז תל-אביב התייחסה ברצינות לפרשה המסעירה, והקימה צוות חקירה מיוחד (צח"מ) לטיפול בגניבה. החוקרים העבירו לאנשי הבית הוראות מדויקות, אלו צ'קים יש לבטל, ואלו להשאיר כפתיון לגנבים, על מנת שיפלו בפח.

בסופו של יום התברר כי מה שהפיל את הגנבים, היו דווקא הצ'קים הגנובים אותם ניסו לפדות בצ'ינג' באזור בני ברק. מלבד הצ'קים המפלילים, החלו הצעירים לחיות בשבועות האחרונים בראוותנות ובפזרנות, ואף תכננו לנסוע עוד לפני הפסח לחו"ל, על מנת להוציא את הכסף בקלות. אחד משלושת העצורים כבר נסע לחו"ל במהלך התקופה, זאת ככל הנראה בכדי להכשיר את השטח לקראת הנסיעה הגדולה.

חלק מהכסף ככל הנראה כבר ירד לטמיון, אך המשטרה הודיעה כי כל הכסף שנשאר יועבר לידי הגראי"ל בחזרה, עוד לפני שיוגשו כתבי אישום בפרשה.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולדווח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}