כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"פייסבוק, וואס איז דאס?", שאל מוזס

מנכ"ל הכנסת הציג תוכנית: כל ח"כ יזכה לעמוד אישי בפייסבוק • הח"כים החרדיים לא התלהבו. מוזס: "מה אתם רוצים ממני?" • ניסים זאב: "זה כמו אמסטף שנושך את בעליו" • מארק צוקרברג, לטיפולך

ח"כ מנחם לייזר מוזס. מה זה הדברים האלה
ח"כ מנחם לייזר מוזס. מה זה הדברים האלה

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (ד') לרגל צאת הכנסת לפגרת הפסח בשבוע הבא, הציג מנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, את חזון האינטרנט של המשכן, הכולל כמה חידושים מפליגים.

על פי התוכנית, ישודרג אתר הכנסת הנוכחי ויהפוך לפורטל אינטראקטיבי מתקדם, דוגמת פורטל האינטרנט של הפרלמנט הבריטי.

לצורך פיתוח המיזם, שכרה הכנסת את שירותי חברת HP, שהתנסתה בהקמת אתרים דומים בבתי נבחרים אחרים בעולם, ובהם הפרלמנט בגרמניה. על פי התוכנית, אתר הכנסת יפעל כאתר חדשות ויכלול דיווחים מתוך דיוני המליאה והוועדות, מבזקי חדשות פרלמנטריים, מעקב אחר פעילותם של חברי הכנסת, עבודתם ונאומיהם.

כאמור, אחד הנושאים הנבחנים כעת הוא מתן אפשרות לציבור להגיב ישירות בעמודי האינטרנט של חברי הכנסת. ואולם, מאחר שמדובר באתר ממלכתי, ומתוך רצון להימנע מביטויים "בלתי פרלמנטריים" המקובלים בעולם הטוקבקים, מתכוונים בכנסת לבנות את עמודיהם האישיים של חבריה מחוץ לאתר הרשמי.

כל מי שילחץ עם העכבר על שמו של אחד מ-120 חברי הכנסת יקבל הודעה: "הנך יוצא מאתר הכנסת", ויופנה לאתר פייסבוק או אתר אחר שייבחר, שם ייפתחו לחברי הכנסת עמודים אישיים.

כששמע ח"כ מנחם אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, על האפשרות שייפתח לו עמוד בפייסבוק, הוא שאל ביידיש: "ווס איז דוס?". כשעוזריו הסבירו שמדובר בעמוד אישי באינטרנט, הודיע: "אני לא מבין בזה, אני לא יודע למה צריך את זה, ואני לא יודע מה רוצים ממני בדברים האלה".

גם ח"כ הרב נסים זאב לא מתלהב מהיוזמה: "זה דבר לא טוב. אני רוצה לומר לך שבתקופת הבחירות עשו אתר לכל חברי הכנסת של ש"ס, וגם לי. אמרו שזה רק לחודש. ואז התברר לי שמדברים בשמי ושולחים מכתבים בשמי. אמרו לי: 'הגבת כך ואמרת כך', ואמרתי: 'זה לא נכון', אני בכלל לא בקטע הזה. העוזרת שלי, שושנה, אמרה לי שאנשים התכתבו בשמי. רק אתמול בלילה עליתי על זה, ועכשיו אני עושה בירור. אני מתכוון אפילו לתבוע את החברה הזאת. התחום הזה יותר מדי פרוץ, כמו הכלב הזה, אמסטף, שנושך את בעליו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}