כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הקפאת? שלמת! • המדינה תפצה קבלנים ומתנחלים שנפגעו מההקפאה

הישג לח"כ דני דנון: יעביר בתמיכת האוצר וראש הממשלה חוק שיקבע פיצוי למתנחלים ולקבלנים שנפגעו כלכלית מצו ההקפאה ברחבי יהודה ושומרון. היום תידון ההצעה בוועדת השרים

צו ההקפאה
צו ההקפאה

הקבלנים דפקו על השולחן, חברות קבלניות הגישו תביעות ענק, ח"כ אורי מקלב נרתם בקול רעש וצלצולים לעזרה, ודווקא חבר הכנסת האלמוני דני דנון מהליכוד, גרם לזה לקרות.

על פי סיכום אליו הגיע הח"כ הימני עם משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר, תפצה המדינה מתנחלים וקבלנים שנפגעו מהקפאת הבנייה בשטחים בסכום של 100-150 מיליון שקל.

על פי הסיכום, מתנחלים שרכשו דירה וסבלו מעיכוב במסירתה, בשל ההקפאה, יהיו זכאים לפיצוי מהמדינה בגובה שכר הדירה לתקופת העיכוב, כאשר הסכום ישולם בתוך 30 יום ממועד הגשת האישורים. חישוב הסכום יחושב לפי שטח הבנייה המאושר של הדירה.

הפיצוי ממנו ייהנו הקבלנים יחושב לפי ההפרש בין הוצאותיהם להכנסותיהם בפרויקטים שהוקפאו, בתוספת ריבית. הקבלנים יקבלו גם פיצוי בגין הוצאות אחסון, שיכללו סכומים שהוציאו בגין עלויות שמירה ושכירות.

הצעת החוק צפויה לעלות היום לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, ובשל תמיכת ראש הממשלה ומשרד האוצר היא צפויה לעבור במסלול המהיר, עד לאישורה המלא בתקופה הקרובה.

הצעת החוק של דנון כוללת חלקים נוספים שלא ברור אם גם הם נתמכים על-ידי ראש הממשלה והאוצר. בין הסעיפים דורש דנון פיצוי מצד הממשלה גם לרשויות מקומיות ויישובים, בגין אובדן הכנסות מארנונה שנגרמו בשל הקפאת הבנייה, כשסכום זה מוערך על ידו בעשרות מיליוני שקלים.

עוד מציע דנון, כי כל תושב שחש את עצמו נפגע כלכלית מצו ההקפאה, יוכל להגיש תביעה לוועדה, וזו תדון בבקשתו ותקבע במקרה הצורך את גובה הפיצוי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}