כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

היסטוריה: עידן חדש ביחסי בעלז-פשעווארסק

לאחר עשרות שנות נתק מוחלט, שב השלום לשרור בין חצרות הקודש בעלזא ופשעווארסק • האדמו"ר מבעלז יזם שיחת ניחומים עם האדמו"ר, ושיגר משלחת רבנים • האם זה ישפיע על היחסים עם 'העדה'?

אז נדברו יראי ה'. האדמו"ר מבעלזא. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
אז נדברו יראי ה'. האדמו"ר מבעלזא. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

הפתעה: לאחר עשרות שנים של יחסים צוננים ביותר בין החסידויות בעלזא ופשעווארסק - התקיימו אמש (ד) שורה של מחוות מצד חסידות בעלזא בהוראת האדמו"ר, שזכו לשיתוף פעולה היסטורי מצד האדמו"ר מפשעווארסק - לראשונה מזה עשרות שנות נתק.

תחילה התקבלה שיחת טלפון מפתיעה בבית האבלים באנטוורפן שבבלגיה, שם יושב האדמו"ר מפשעווארסק 'שבעה' על בתו, מרת שרה בריף ע"ה, שנספתה בעקבות תאונת דרכים מחרידה. השניים שוחחו, והאדמו"ר מבעלזא השתתף בצערו של האדמו"ר מפשעווארסק, ומסר לו דברי ניחומים מרגשים.

האדמו"ר מפשעווארסק מצידו, הודה לאדמו"ר מבעלזא על הניחומים, ובירכו בחזרה.

ואם לא די בכך - באה המחווה הבאה והוכיחה כי האדמו"ר מבעלזא גמר אומר להשכין שלום מוחלט בין החצרות: משלחת של רבני ודייני בעלזא בבלגיה, בראשות הדיין הגאון רבי שלמה זלמן וובר, דיין חסידי בעלזא באנטוורפן, הגיעה לנחם את האדמו"ר מפשעווארסק, שקיבל את המשלחת בחמימות רבה.

חסידות בעלזא באנטוורפן היא מהקהילות המפוארות בעיר, ומונה מעל 450 משפחות. מנגד, חסידות פשעווארסק פועלת בעיר היהלומים האירופאית, ובה שוכן מרכזה של החסידות בראשות האדמו"ר, וסביבה מתגוררות מאות משפחות מבני החסידות.

תקופת הנתק בין החסידויות החלה עוד בימי היחסים המיוחדים שנוצרו בין בעלזא לחסידות סאטמר, עם פרישת חסידות בעלזא מ'העדה החרדית'. בשנים האחרונות נעשו מאמצים להשכין שלום בין החצרות, אולם המאמצים עלו על שרטון.

עד כדי כך הגיעו הדברים, שכאשר בחסידות בעלזא ביקשו להשלים עם 'העדה החרדית', לאחר עשרות שנות עימות, היו אלו גורמים בחסידות פשעווארסק שטירפדו את שיחות השלום.

הערב, בצל האסון הכבד שפקד את משפחתו של האדמו"ר פשעווארסק, נפתח עידן חדש ביחסים בין שתי חצרות הקודש - ויהי הדבר לשיחת היום בין כל חסידי בעלזא ופשעווארסק.

האם הצעד ההיסטורי סולל את הדרך לקראת חידוש השלום בין בעלזא ל'עדה החרדית'? ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}