כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

רב חדש לאשדוד: הגר"ח פינטו

כשקולו חנוק מהתרגשות הכריז יו"ר וועדת הבחירות הרב ישראל יפרח, על בחירת הגר"ח פינטו לרבה של אשדוד • הרב זכה ב-46 מתוך 48 קולות • אלפי מנשה בחרה: הרב דוד אוחיון • דיווח ותמונות מהשטח

הנהלת הוועדה הבוחרת, לפני שעה קלה. צילום: דוד חנונה
הנהלת הוועדה הבוחרת, לפני שעה קלה. צילום: דוד חנונה

רב עיר חדש לאשדוד!

הידיעה אולי לא מפתיעה איש, אך כעת ניתן להכריז באופן רשמי: הגר"ח פינטו - רבה של קרית מלאכי (בדימוס), זכה ב-46 מתוך 48 קולות של חברי הגוף הבוחר, האמונים על מציאת ובחירת רב עיר ספרדי חדש לעיר אשדוד, שהתכנסו רציניים וחגיגיים באולם מועצת העיר אשדוד, לבחירת רב ספרדי חדש לעיר.

הקלה במטה הגר"ח פינטו: העתירה נדחתה

קרוב לעשר שנים חלפו מאז כיהן בעיר הרב הספרדי האחרון, הרב ישראל אליזרע, שנים בהם התפתחה העיר והפכה למעוז חרדי מובהק.

בסופו של תהליך ממושך בדרך לבחירת רב, העמיד הרב חיים פינטו את עצמו כמועמד לבחירה, בעוד שיתר המועמדים הרציניים הסירו את מועמדותם והותירו את הזירה לרב הוותיק מקרית מלאכי.

ארבעת המתמודדים מולם התמודד הרב פינטו היו הרב מרדכי מלכה, הרב שלום כהן, הרב יהודה חייק, והרב רון אלאהרון - ארבעתם אלמוניים יחסית ומועמדתם נתפסה כמקפצה עתידית למינויים ריאליים יותר.

את תהליך הבחירה ניהל עמרם כנפו, סגן ראש העיר אשדוד, לצידו של הרב ישראל יפרח – שאף פתח בדברי תורה את הישיבה ועודד את הנוכחים לבחור ברב שיקדם ויפתח את צרכי העיר הרוחניים. התהליך התנהל לאיטו, כשאחד אחד נקראים חברי הגוף הבוחר אל שולחן נשיאות הוועדה - ובוחרים.

לאחר ששלשלו 48 החברים את מעטפותיהם לתיבת הקלפי הכחולה, ולאחר המתנה ארוכה לבואו של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שהצביע לקול תשואות הנוכחים, נטלו חברי הוועדה את הקלפי הכחולה על כפיים, וכשחיוך גדול על שפתותיהם, פנו לספירת הקולות.

ההימורים סביב השולחן בו ישבו נציגי הגוף סבבו סביב השאלה האם יבחר הרב פינטו ברוב של 47 או פה אחד, כשכל 48 הנציגים יבחרו בו. הפתעה נרשמה על פני הנוכחים עם הוודע התוצאות, שבישרו על ניצחון ברוב של 46 קולות 'בלבד' לרב חיים פינטו.

בשני הקולות הנוספים התחלקו: הרב יהודה חייק - קול אחד, והרב מרדכי מלכה - קול אחד.

בקול חנוק מדמעות הכריז יו"ר הוועדה, הרב ישראל יפרח על זכייתו של הגר"ח פינטו לכהן פאר כרבה של אשדוד ואיחל לו הצלחה וברכה בשם כל תושבי העיר.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הכריז על יום חג בעיר, לאחר שתשע שנים לא היה רב ספרדי בעיר. "היום הוא יום מפנה בחייה הרוחניים", סיים בהתרגשות.

גם ביישוב אלפי מנשה נערכו בחירות לרבנות העיר, שם נבחר הרב דוד אוחיון ברוב של 10 מתוך 16 קולות. התוצאות הוכרזו לפני שעה קלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}