כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הקלה במטה הגר"ח פינטו: העתירה נדחתה

שעות לפני מעמד ההכתרה לגר"ח פינטו לרבנות אשדוד, הגיש אחד מהמועמדים עתירה לבג"ץ, על מנת לעצור את הבחירות • בג"ץ דחה את העתירה • בפנים: הפרטים והמסמך המלא

הגר"ח פינטו. צילום: בחדרי חרדים
הגר"ח פינטו. צילום: בחדרי חרדים

יום הבחירות לרבנות העיר אשדוד, שהיה צפוי להתנהל על מי מנוחות כשניצחונו של הגר"ח פינטו, שמועמדותו נתמכה על ידי כל גדולי ישראל - אל מול ארבעת מתחריו - ידוע מראש, הפך ליום של בוקה ומבולקה משפטית עם הגשת בג"ץ על ידי אחד המועמדים בבקשה להוצאת צו מניעה שיעצור את קיום הבחירות.

הגר"ח פינטו, אביו של הרב יאשיהו פינטו, ומי שמכהן כבר למעלה משני עשורים כרבה של קרית מלאכי, הגיש את מועמדותו לרבנות העיר אשדוד לאחר לחץ רב מכיוונם של גדולי ישראל ובכירי העיר, הרואים בו דמות היכולה לפשר בין כל הפלגים, ולהנהיג את העיר בשלום ובאחדות.

מול הרב פינטו, מתמודדים היום ארבעה מועמדים אלמוניים כשהמועמדים הבולטים שקיוו בעבר לשבת על כס הרבנות בעיר, הסירו את מועמדותם לאחר שכל גדולי ישראל התייצבו כמקשה אחת בתמיכה ברב פינטו.

תהליך הבחירות אמור להתחיל היום בשעה 5 אחה"צ ולהמשך כשלש שעות, במהלכן יצביעו נציגי הגוף הבוחר המורכב, מ-48 נציגים, מהם 24 נציגי ציבור ו-24 נציגי בתי כנסת.

כאמור, ניצחונו של הרב פינטו צפוי מראש ברוב קולות, אלא שהגשת הבג"ץ בשעות לפני הצהריים, מעלה סימני שאלה וחשש באשר לקיומו של התהליך.

מקורבי הרב משוכנעים כי תהליך הבחירות התנהל עד כה כחוק, וכי הסיבות בעטיין הוגש הבג"ץ , חסרות כל שחר.

לטענת מגישי הבג"ץ,הליך פרסום התהליך לבחירות לרבנות, היו שלא כחוק. לדבריהם לא ניתנה שהות מספיקה למועמדים להגיש את מועמדתם, ולא ניתנו להם 45 יום כנדרש בחוק. השופטת זרקה את העותרים מהמדרגות, וכתבה בפסק הדין כי אין מקום לטיעונים מעין אלו, שעות לפני הבחירות, בעוד שהמידע עצמו מונח בפניהם כבר מספר שבועות, ולפיכך ההליך יתקקים כסדרו.

-----
עדכון :13:20

ואכן, בשעה זו דחה את הבג"ץ את העתירה למתן צו מניעה לבחירות, והליך הבחירות יתקיים כסדרו, החל מהשעה 17:00.

בתוך כך, מתכניים מקורבי הרב את מעמד ההכתרה שייערך עוד הערב במוסדות הבן – הרב יאשיהו בעיר אשדוד, לשם צפויים להגיע רבנים רבים ותושבים רבים שיגיעו לשמוח יחד עם רבם החדש, מתוך תקווה שבחירתו תביא לעידן חדש בעיר הידועה בריבוי הפלגים בה.

כתב 'בחדרי חרדים' ירד לשטח, עם היפתח הקלפיות, וידווח מיד בסיום הבחירות על התוצאה, למרות שזאת ככל הנראה צפויה מראש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}