כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

השודדים הלבישו מצלמה ופקדו: תן היהלומים

הסיפור שמסעיר את ענף היהלומים באנטוורפן: שודדים שבו את משפחתו של יהלומן הודי המיודד עם הקהילה היהודית • לגופו הוצמדה מצלמה, והשודדים הורו: תביא היהלומים • בואו לגלות איך הם ידעו הכל

בורסת היהלומים באנטוורפן, בלגיה. צילום: בחדרי חרדים
בורסת היהלומים באנטוורפן, בלגיה. צילום: בחדרי חרדים

קהילת היהלומנים באנטוורפן שבבלגיה סוערת: בשבת האחרונה, אירע שוד מתוחכם, שהוציא את שדי הפחד המתמיד בקרב היהלומנים מהארון, וגרם לבהלה עצומה גם בקרב היהלומנים החרדים.

הסיפור, המתפרסם לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', היה לשיחת היום בקרב חברי הבורסה הבלגית, כמו גם בקהילה היהודית בעיר.

פאנקאג מלדר, סוחר ממוצא הודי, בן 47, מפעיל משרד למסחר ביהלומים גדול בבורסת היהלומים הבלגית, בשם karp impex, הוא מוכר ומוערך מאוד בקרב הקהילה החרדית באנטוורפן. למרות היותו מסוחרי היהלומים הגדולים בעיר, נתן במשך השנים עדיפות תמידית לסוחרים יהודים. במהלך השנים הגיע מלדר לא אחת לישראל, ובמהלך השנים בהן עבד בארץ אף למד מעט עברית. כיום מפעילה החברה, שבסיסה במומביי שבהודו משרדים באנטוורפן, ארה"ב, ישראל, הונג קונג, סוראט, ג 'נבה, ודובאי.

בבעלות מלדר וילת ענק, הממוקמת בסמיכות לאנטוורפן.

ביום שישי האחרון, בעת ששה מלדר בביתו עם בני משפחתו, פרצו אל הבית מספר שודדים רעולי פנים, ובאיומי רובים, שבו את ילדיו ואשתו. לאחר מכן הלבישו על גופו מצלמה נסתרת, והודיעו: סע מיד למשרד בבורסה, ותביא את היהלומים. על תנסה לעשות כלום. אנחנו רואים הכל. הילדים שלך פה - ואם יהיה משהו חריג - הם הרוגים.

מלדר המבוהל עלה לרכבו, נסע למשרדיו הממוקמים בבורסת היהלומים, והביא לשודדים סחורה בשווי של יותר מ-27 מיליון דולר!

השודדים, שהחזיקו בבני המשפחה במשך 18 שעות, לקחו את הסחורה, ושיחררו את בני המשפחה. משטרת בלגיה הטילה איפול מלא על החקירה, ואינה משחררת פרטים נוספים.

מהחקירה עולה פרט מדהים: התברר כי חבורת השודדים שעקבה אחריו, ידעה על כל שלל היהלומים הנמצאים ברשותו של הסוחר, לאחר שעקבו אחר הפרסומים של החברה ברשת האינטרנט - וכי באתר החברה מתפרסמים היהלומים המוצעים למכירה, אבנים עם תעודות רישמיות.

בבורסת היהלומים אומרים כי כבר היו בעבר מקרי שוד של יהלומנים, אך אלה התרחשו תמיד בבניני הבורסה, אולם השוד המתוחכם שבוצע כעת מבשר על עידן חדש. יהלומנים חרדים עימם שוחחנו מספרים בבעתה, כי השמועות בעיר מדברות על כנופיה המתכננת לבצע מעשי שוד נוספים בקרב היהלומנים, ורבים מהם חוששים לעורם, פרנסתם ובני משפחתם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}