כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ליכנטשטיין תחליף את שווייץ כמקלט מס?

הפיננשל טיימס: הנסיך מקס, העומד בראש הנסיכות המרכז אירופית הקטנה בליכטנשטיין, מחזר אחרי משקיעי אירופה, כשבכוונתו להפוך את הנסיכות למקלט מס בעל חוקי סודיות בנקאית נוקשים

ליכטנשטיין
ליכטנשטיין

מעמדם של מקלטי המס הותיקים התערער לאחרונה, בייחוד עם התמוטטות אימפריית הסודיות הבנקאית בשווייץ, לאחר שממשל אובמה אילץ את בעלי הבנקים הגדולים במדינה לדווח על מעלימי מס אמריקנים.

מרבית מקלטי המס בעולם כיום שוכנים במדינות שאינן נגישות גיאוגרפית למרבית המשקיעים בעולם, כמדינות מרכז אמריקה ואיי האוקינוס השקט. על נישה זו בדיוק מבקשת, על פי דיווח של הפיננשל טיימס האנגלי, ממשלת ליכטנשטיין להתבסס ולהציע מקלט מס לעשירי אירופה.

על פי הדיווח, הנסיך מקס מליכטנשטיין יצא לאחרונה בקמפיין חיזור אחר משקיעים מעלימי מס בריטים, כדי לשכנעם להעביר את כספם ממקלטי מס אחרים אל ארצו. הקמפיין מבטיח פטורים וחנינות למעלימי מס אירופאים ובריטים, שיצהירו על הונם ויעבירו אותו לבנק ההשקעות LGT שבראשו עומד הנסיך - בנק המשמש גם כבית ההשקעות הפרטי של משפחת המלוכה במדינה.

על פי דיווחו של העיתון, העריך הנסיך מקס כי עיקר ההשקעות יזרמו לליכטנשטיין משוויץ ומהמזרח הרחוק, זאת אף שגם מדינות כמו לוקסמבורג, אוסטריה ואפילו ארה"ב עשויות להיות מקור לכספים. היוזמה תוצג כבר החודש בפני משלמי מסים ויועצים פיננסיים באדינבורו, ברמינגהם, מנצ'סטר ולונדון.

כלכלתה של הנסיכות המרכז אירופית הקטנה קשור בקשר הדוק עם הכלכלה השוויצרית, כשהמטבע המשמש את תושביה הוא הפרנק השוויצרי, ועיקר כלכלתה נסמכת על שווקי מסחר פיננסיים ערים ועל עסקי בנקאות חובקי עולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}