כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אף חרדי לא נזעק, איש לא מחה • חשיפה

בצל החקירות נגדו התייצב ליברמן והודיע: 'פריצת דרך' בסוגיית ברית הזוגיות. אף חרדי לא צייץ • בשבוע הבא יעלה החוק להצבעה • דוד רותם: בתיאום עם החרדים • גפני: לא בתיאום, אבל גם לא מתנגדים

הכריז על פריצת דרך. אביגדור ליברמן
הכריז על פריצת דרך. אביגדור ליברמן



בצל הסערה המשפטית בה הוא מצוי, התייצב אמש אביגדור ליברמן על הפודיו, ובמסיבת עיתונאים מיוחדת הכריז על "פריצת דרך בנושא ברית הזוגיות".

למרות הבשורה הרעה שההצהרה הזו נושאת בחובה, אף חרדי לא צייץ. ומסתבר שיש לכך סיבות טובות.

אחרי שהנושא הסעיר את הציבוריות החרדית, עלה על שולחנם של גדולי ישראל וכמעט שהפיל את המו"מ הקואליציוני - חוק ברית הזוגיות יעלה ביום שלישי בשבוע הבא לדיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט.

כזכור, אחד הנושאים שהיו סלעי המחלוקת במו"מ הקואליציוני לקראת הצטרפותן של המפלגות החרדיות לממשלה היה נושא ברית הזוגיות.

מפלגת ישראל ביתנו מורכבת ברובה הגדול ממצביעים רוסיים, שחלקם הגדול הם מנועי חיתון בארץ בשל היותם גויים, בעוד שהחוק בארץ מאפשר להתחתן רק כדת משה וישראל על ידי רב מסדר קידושין, וכך היה נהוג מלפנים ועד היום, לשביעות רצונם של גדולי ישראל ושל הציבור החרדי.

בשנים האחרונות אנחנו עדים לנסיונות לכרסם בסטטוס קוו הזה, ולאפשר גם לאלה שרוצים להתחתן בנישואים אלטרנטיביים, שיוכלו לעשות זאת. אם עד היום מי שלא רצה להתחתן דרך הרבנות היה צריך לנסוע לחו"ל ולקפריסין, הרי שיש מי שהרים את הדגל שמנסה לבטל את החוק הזה.

מי שמוביל את זה, וזה רשום במצע המפלגתי שלו, זו מפלגת ישראל ביתנו, המקדמת את חוק ברית הזוגיות.

החוק הזה אמור היה להיות לכלל האוכלוסייה, כלומר, גם יהודים שמסיבות שונות ומשונות החליטו שהם רוצים להתחתן בצורה לא הלכתית ויהודית, יוכלו לעשות זאת.

ערב כינונה של הממשלה הנוכחית, אחד המכשולים הגדולים בדרך להצטרפותם של המפלגות החרדיות לקואליציה היה ברית הזוגיות. היה ברור שיש כאן סיטואציה בלתי אפשרית, כי ישראל ביתנו כללה את הנושא הזה במצע המפלגתי שלה, ואילו בסיעות החרדיות מדובר בציפור הנפש. אף אחד לא ידע לאן יובילו הדברים.

בסופו של דבר נמצאה הנוסחה הגואלת, ולפיה הכל ייעשה בתיאום עם המפלגות החרדיות. בין ישראל ביתנו לחרדים, בתיווך נציגי הליכוד, סוכם שישראל ביתנו תעביר את החוק במתכונת מצומצמת, בצורה שרק גויים לכל דבר יוכלו להתחתן בינם לבין עצמם באמצעות ברית הזוגיות.


ביום שלישי תעלה הצעת החוק לדיון אחרון והצבעה בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, לקראת העלאתה להצבעה במליאה.

העיתונאי אריה ארליך, ששוחח בעניין עם ח"כ דוד רותם מישראל ביתנו, יו"ר ודעת חוקה חוק ומשפט, מספר כי שמע מח"כ רותם כי הדבר נעשה "בתיאום מלא עם החרדים".

לעומת זאת, חבר הכנסת משה גפני אומר: אנחנו לא יודעים ולא שומעים על ההצבעה. אנחנו מתנגדים, אבל גם לא מצביעים נגד. אנחנו לא יודעים מהסיפור הזה".

מסתבר כי ההחלטה בשני הצדדים היא להעביר את החוק בשקט ובלי לעורר דובים מיותרים מרבצם.



לראיון המלא במשדר הלילה של הכל בקול חייגו: "הכל בקול" – קו המידע הפופולארי 052-999-66-00


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}