כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"שרה, זה בגלל העוונות שלי", זעק האדמו"ר

אנטוורפן התעטפה אבל, וכולם חלקו למרת שרה בריף ע"ה את כבודה האחרון • הלוויית הענק יצאה מבית המדרש פשעווארסק, לבית החיים בהולנד • "אני לוקח על עצמי את גידול הילדים", הכריז האדמו"ר

צילום ארכיון: בחדרי חרדים
צילום ארכיון: בחדרי חרדים

אבל תהומי מקיר לקיר ירד על כלל קהילות החרדים בעיר אנטוורפן שבבלגיה. הלווייתה של שרה בריף ע"ה, בתו של האדמו"ר מפשעווארסק, הדמות הנערצת ביותר בעיר, הייתה רווית כאב ודמעות. פטירתה הטראגית בגיל כה צעיר לא השאירה אף אחד אדיש. קריאת ה'קדיש' קורעת הלב, לא הותירה שום עין יבשה.

טרגדיה: נפטרה בתו של האדמו"ר מפשעווארסק
אסון בבלגיה: בת האדמו"ר נפצעה קשה

ההלוויה רבת המשתתפים יצאה ממרכזה הרוחני של חסידות פשעווארסק ברחוב מרקרטור 56, שם ממוקם בית הכנסת המיתולוגי והוותיק של החסידות, עוד מימי האדמו"ר רבי איציקל מפשעווארסק זצ"ל. מדובר במסע הלוויה שכמוהו אנטוורפן לא ראתה. כל תושבי העיר היהודיים, ורבים שהגיעו מחוץ לבלגיה, עמדו שפופים ומיררו בבכי על הטרגדיה הנוראה שאיחדה את כולם.

ראב"ד אנטוורפן, הגאון רבי אליהו שטרנבוך, הספיד וביכה תמרורים על האסון הנורא. "בא המוות בחלוננו", זעק הגר"א שטרנבוך, והוסיף שעל כל אחד להזדעזע ולקבל על עצמו אהבת ישראל. "אנחנו צריכים לראות בכל דבר את מעלות חברינו ולא בחסרונם - כפי שכתב הרבי רבי אלימלך מליז'נסק, שכעת אנו בימי היארצייט שלו", אמר הראב"ד.

שקט ודריכות השתררו כאשר אביה של הנפטרת ביקש לומר מילות פרידה בפני מיטתה של בתו. האדמו"ר מפשעווארסק דיבר בבכי עצור, תוך שהוא מתייפח בשל האבידה הגדולה. הוא ביקש את סליחתה של בתו הנפטרת, ואמר: "בגלל עוונותיי קרה כדבר הזה", וגעו כל העם בבכיה.

"ה' יעזור שלא יהיו מקטרגים", סיים האדמו"ר, אבי הנפטרת. "ה' נתן וה' לקח, יהי שם ה' מבורך".

עין אחת לא נותרה יבשה, כאשר האדמו"ר הודיע כי הוא לוקח על עצמו את חינוכם של ילדיה-נכדיו, ולגדלם לפי רצונה.

לאחר מכן עשו מאות את דרכם באוטובוסים מאורגנים ורכבים פרטיים, לעבר בית החיים בפייטע אשר בהולנד, שם נכרה קברה של הנפטרת, סמוך ונראה לקברי הסבים, האדמו"ר רבי איציקיל ורבי יענקלה מפשעווארסק זצוק"ל.

לאחר ההלוויה, חזרו ההמונים מבית ההלוויות, ולא פחות מ-23 קרובי משפחה התיישבו 'שבעה', על המנוחה בת ה-25, שהותירה שני ילדים יתומים.

במהלך ההלוויה ביקש אבי הנפטרת, האדמו"ר מפשעווארסק, שהשבת, פרשת פרה, תתנהל כרגיל, והתפילות והטישים ייערכו כמדי שבת, מבלי שהאסון הגדול יעיב על קדושת השבת.

כמדי שנה, מגיעים מאות חסידים מרחבי העולם לאנטוורפן, בכדי לשהות במחיצת האדמו"ר בפרשת פרה.

למרות האבל הכבד, גם השנה, על פי בקשת האדמו"ר, יתקיימו הטישים והתפילות כמדי שנה.

קישורים:
לתמונות ווידאו מהלוויה - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}