כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

לבני כבר לא מפחדת: תבוטל אפשרות מעצר בכירים בבריטניה

השגריר הבריטי בתל אביב הודיע ליו"ר האופוזיציה על שינויי החקיקה שיזמה הממשלה הבריטית - למנוע אפשרות מעצר מנהיגים זרים באשמת פשעי מלחמה • בעבר הוצא נגד לבני צו מעצר בממלכה

לונדון
לונדון

גם אם הכחישה, עננת החשש ממעצר עם ירידתה מכבש המטוס בבריטניה העיבה על שרת החוץ לשעבר ויו"ר האופוזיציה בהווה, ציפי ליבני. לבני, שכיהנה בדרג מקבל ההחלטות בעת מבצע עופרת יצוקה, עלולה על פי החוק הקיים בבריטניה להעצר באשמת פשעי מלחמה, עם הגיעה לממלכה המאוחדת.

הבוקר (ה') התקשר שגריר בריטניה בישראל, טום פיליפס, ליו"ר האופוזיציה ציפי לבני, והודיע לה על כוונתה של ממשלת בריטניה להודיע על מתווה לשינוי החקיקה, זאת במטרה למנוע מאזרחים בריטים לעתור לבית המשפט בדרישה לפרסם צווי מעצר נגד מנהיגים ואזרחים זרים, החשודים במעורבות בפשעים בינלאומיים.

פנייתו של פיליפס באה על רקע צו המעצר שהוצא נגדה בבריטניה בשנה שעברה, בשל אחריותה למעשי צה"ל ברצועת עזה בתקופת מבצע עופרת יצוקה.

לבני מצידה הודתה לשגריר ולממשלתו ואמרה, כי בריטניה עושה צעד חשוב בכיוון הנכון. "מערכת המשפט הבריטית נוצלה לרעה על ידי גורמים ציניים בממלכה, ובכך עשתה עוול למדינה כולה שלא בטובתה", אמרה לבני.

"זו בשורה חשובה לכל מדינה בעולם חופשי הנלחמת בטרור, ויש בכך מסר חשוב שאומר שכשיש דבר הנכון לעשותו – כל המערכת הפוליטית מתגייסת אליו, גם אם לשם כך היה נדרש לעבור את הסיטואציה האבסורדית של הגשת צו מעצר נגדי", הוסיפה לבני.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}