כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ה'משמש' איננו: הרב מנדל צישינסקי זצ"ל

בערב שבת קודש הלך לעולמו הרב מנחם מנדל צישינסקי ז"ל, מחשובי חסידי גור בבני ברק • הנפטר, בן 74, השיא את תשעת ילדיו ההולכים כולם בדרכו • ההלוויה התקיימה בערש"ק בירושלים

ה'משמש' איננו: הרב מנדל צישינסקי זצ"ל
שי_קאהן

ברוך דיין האמת: ביום שישי, ערב שבת קודש, התמוטט הרב מנחם מנדל צישינסקי ז"ל בביתו, ברחוב הרב סורוצקין 7 בבני ברק. צוותי הצלה וטיפול נמרץ שהגיעו לביתו עמלו זמן רב בנסיונות החייאה, אך אלו לא צלחו, והמנוח השיב את נשמתו ליוצרה.

הנפטר, או ר' מנחם מנדל, כמו שקראו לו מוקיריו הרבים, ידוע היה במעשי החסד הרבים עבור משפחתו, שכניו, ובני קהילתו. אהבתו והתמדתו בלימוד התורה היתה לשם דבר, למרות שהיה טרוד בעבודתו - עשה מלאכתו עראי ותורתו קבע. בשנים האחרונות גילו אצלו את מחלה הנוראה, אך הוא חיזק את בני משפחתו באמונה שיקדה בו, ולא נתן להם להיכנס למרה שחורה.

היה ממשמשי בית בעל הבית ישראל מגור זצוק"ל. לאחר פטירת ה'בית ישראל', היה מסייע לרבנית ע"ה בכל ענייני הבית.

לפני כ-25 שנה נסע בראשות האדמו"ר מגור, ובשליחות אביו ה'לב שמחה' זצוק"ל לפולין, יחד עם הרבנים מאיר מנדל שמחה אלבום וח"כ יעקב ליצמן, לתור בפולין אחר קברים של משפחת האדמו"ר. הוא מצא את קבר האדמו"ר מראדזמין, ואף הוסמך לטפל בכל נושא הקברים לבית גור.

היה מחשובי חסידי גור בשכונת רמת אהרן בבני ברק, והיה ממקימי ה'שטיבעל' באזור מגוריו.

הרב צישינסקי נולד בכ"ו שבט תרצ"ו. בהגיעו לפרקו נשא את זוגתו מרת שמחה, איתה גידל את תשעת ילדיו. זכה להשיא את כל ילדיו, ההולכים בדרכו, ואף ראה דורות ישרים מבורכים, ההולכים בדרך התורה והמצוה.

בני משפחתו לא רצו להלין את גופת אביהם במשך השבת, ולאחר מאמצים הסיעו את גופת המנוח לירושלים, שם נקבר סמוך לקבר אביו בהר המנוחות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}