כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בקרוב ברשת: 'התחנה' של כולל סורוצקין

בשל המצוקה הכלכלית הגוברת, החליטה רשת הכוללים 'עטרת שלמה' להשיק אתר אינטרנט, כדי להגדיל את מאגר התורמים • ב'תחנה' המקוונת ניתן יהיה להיחשף לפעילות הכוללים - ולתרום

הרב שלום בער סורצקין
הרב שלום בער סורצקין

ויהי כשוך המבול: רשת הכוללים 'עטרת שלמה', בה לומדים כ-1800 אברכים בכל הריכוזים החרדיים, נחשבת לספינת הדגל של הכוללים הליטאיים. הרשת, הנמצאת לעיתים מזומנות במשברים תקציביים, מובילה את ראשיה לפנות לעזרת נדיבי עם.

מי שעומד בראש המוסדות, ואחראי על גיוס הכספים, הוא הרב שלום בער סורוצקין. סורוצקין, אברך ליטאי צעיר, נטל על עצמו את המלאכה לפני מספר שנים, ונחשב מאז לאשף בגיוס כספים.

סורוצקין נהנה מתמיכה בלתי מסויגת של הגראי"ל שטיינמן, הרואה בכוללים את 'טילי החץ' של עולם התורה בארץ-ישראל. לא אחת מתקשר הגראי"ל בעצמו לנדיבי עם, על מנת להמריץ אותם לתרום לכולל.

אך לאחר כל הפעלולים שנועדו להוציא סכומי כסף מהגבירים לטובת עולם התורה, הגיעו בכוללים למסקנה כי יש צורך בהכנסה קבועה. הרשרושים שנשמעים בלבבות מנהלי הרשת עוברים גם לאברכים, שמידי חודש נמצאת המלגה אותה הם מקבלים - בסכנה קיומית.

לאחר סיעור מוחות שערכו מיטב המוחות המשומנים מלימוד הגמרא, הגיעו אלה למסקנה כי יש להרחיב את מעגל התורמים. ובכן, גם הם גילו את האפשרויות המקוונות, ולאחר מספר שבועות של הכנה, יעלה בימים הקרובים לאוויר אתר אינטרנט, באמצעותו ניתן יהיה לתרום לרשת הכוללים.

ה'צימוק' באתר החדש יהיה באפשרות לקבל זכויות רוחניות מ-1800 האברכים הלומדים ברשת.

מבצע אחד לדוגמה: כל מי שיתרום הוראת קבע בסך 180$, יזכה לתפילתם של כל האברכים לברכה והצלחה. באתר יהיו, ככל הנראה, מבצעים נוספים, בדרך לחיזוק המצב הפיננסי של הרשת הגדולה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}