כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בת חמש נעלמה - איש לא חיפש • תמונות

ילדה כבת חמש דפקה על דלת ביתו של אחד התושבים ביצהר. גם לאחר חיפושים ממושכים, איש לא הגיע לדרוש אותה • לאחר שעות התברר: הילדה מהכפר הערבי הסמוך • היא הוחזרה באמצעות הצבא

הילדה, מובלת על ידי אחד התושבים
הילדה, מובלת על ידי אחד התושבים

פעוטה ערביה כבת חמש הגיעה אתמול (ה) לישוב יצהר. היא דפקה בדלת של משפחת אופן בגבעת להבה, הגבעה המזרחית של הישוב. מדובר בבית בקצה הגבעה.

את הדלת פתחה האם, נעמי, שילדה לפני כשבוע את ילדתה השביעית. האב, נריה, מורחק מהבית בצו מינהלי, ללא משפט, של אלוף פיקוד המרכז.

האם ניסתה לדובב את הפעוטה - אך ללא הצלחה. "היא נראתה כבת חמש, עם בגדים מוזרים קצת, ובכלל לא-ערביה. שיער בהיר, עיניים בהירות. נתתי לה מים לשתות וממתקים, והיא אכלה בשמחה אך לא פצתה את הפה. רק כששמתי לב שהיא יחפה – חשבתי שאולי היא ערביה. שאלתי אותה בערבית: שו איסמאמכ? (=מה שמך) ורק אז היא עתה לי "מאנארה". הזעקנו את קצין הביטחון, מוישו, והוא יצר קשר עם מנהלת התיאום והקישור. פחדתי שמשטרת ישראל עוד יאשימו אותי בחטיפה...", סיפרה נעמי אופן.

עד מהרה התברר כי הפעוטה מהכפר עינבוס, וטיפסה במשך כשעה על ההר התלול עד שהגיעה ליצהר. כוחות צה"ל סורקים כעת את השטח בין הישוב לעינבוס, מתוך החשד כי יתכן והפעוטה שימשה כפיתיון או כבדיקת ערנות.

יגאל אמיתי, דובר הישוב יצהר מסכם: "הילדה זכתה לטיפול והשגחה, טובים בהרבה ממה שהייתה זוכה להם ילדה יהודיה באם חלילה הייתה נקלעת לשכם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}