כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

סערה בעולם • נשים אולצו לבחור: להבדק במכשיר שיקוף או לא לעלות לטיסה

שתי נשים מוסלמיות שעשו את דרכן ממנצ'סטר שבאנגליה לפקיסטן, אולצו לעמוד בפני ברירה: לעבור במכשיר בידוק המשקף את גופן או להפסיד את המטוס • אחת הנשים סירבה - ולא הועלתה למטוס

סערה בעולם •  נשים אולצו לבחור:  להבדק במכשיר שיקוף או לא לעלות לטיסה

מכשירי השיקוף שהוכנסו לשימוש בחלק מנמלי התעופה ברחבי העולם, לאחר נסיון הפיגוע בטיסה מאמסטרדם לדטרויט, פיגוע שזכה לכינוי 'פיגוע חג המולד', ממשיכים לעורר סערה ברחבי העולם.

הבעיתיות במכשירי השיקוף החדשים נעוצה בעובדת היותם מכשירים המשקפים את כל הגוף, ולמעשה חושפים את גוף הנבדקים לעיני הבודקים, מה שמעורר כמובן בעיות צניעות קשות.

ועל צניעות כידוע מקפידות לא רק בנות ישראל, אלא גם בנות ישמעאל: לפני יומיים עמדה צניעותן של שתי נשים מוסלמיות למבחן בשדה התעופה של מנצ'סטר שבאנגליה.

2 הנשים, מוסלמיות דתיות, היו בדרכן לטיסה שעשתה את דרכה לפקיסטן, כאשר נדרשו לעבור במכשירי הבידוק, דרישה אותה שמעו עד כה כ-80,000 בריטים, מאז החל השימוש במכשירי השיקוף. אלא שבניגוד ל-80 אלף הנבדקים הקודמים - סירבו הנשים לעבור את הבדיקה במכונת השיקוף.

"הדבר נוגד את צניעותנו ואיננו מוכנות לו", אמרו השתיים לצוות הבודקים שגלגל את הבעיה אל הדרג הניהולי הבכיר בחברה.

מנהל המשמרת העמיד בפני השתיים את הברירה: להבדק או לא לעלות לטיסה.

אחת מן הנשים התעקשה ולא הסכימה לעבור את התהליך. כשתוצאה מכך, ממשה החברה את איומיה וסירבה להעלות את הנוסעת על המטוס, ואף סירבה להשיב לה את דמי הטיסה בסך 400 פאונד.

המקרה, שהגיע לידיעתם של ארגוני זכויות אדם, עורר סערה רבה בעולם, כשמלבד הטענה המובנת על הפרת זכותה של האשה, עמד חשש אמיתי מפני פגיעה בצניעותם של נשים, ביניהן גם נשים יהודיות, שעם התפשטות השימוש בסורקי הגוף יאלצו להתמודד עם אירועים מעין אלו על בסיס יומי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}