כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אטיאס חרש בדמעה, היום הוא חריש ברינה

הממשלה אישרה הקמת ועדת מנכ"לים שתזרז את הקמת העיר החרדית חריש • משרד השיכון חושף: 10,000 יחידות דיור ישווקו לציבור עד סוף השנה • וגם: מה טוענים המתנגדים?

יש תקווה. אתר בניה. צילום אילוסטרציה
יש תקווה. אתר בניה. צילום אילוסטרציה

הפגנות המחאה של תושבי המועצה האזורית 'מנשה' לא הועילו. בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (א') אושרה הקמת העיר החרדית חריש, שתיתן בשלב הראשוני פתרון ל-10,000 משפחות מהמגזר החרדי, שיוכלו לרכוש פתרונות דיור במחיר מוזל.

תושבי היישובים באזור עשו הכל בכדי לטרפד את החלטת הממשלה, שלטענתם תביא להתחרדות האזור, ולפגיעה קשה באיכות חייהם, טענה שלא עולה בקנה אחד עם המציאות בשטח, בו מתגוררים אלפי ערבים שאינם מעלים בלשון המעטה את מחירי הדירות באזור.

היישוב חריש נמצא בתחומי המועצה האזורית קציר-חריש, המתקיימת לצד מועצת מנשה, האחראית על יתר היישובים היהודיים בוואדי ערה (המהווים מיעוט אל מול הרוב הערבי באזור, המתרכז בערים אום אל-פחם, כפר קרע וערערה). היישוב הכושל, שהחל את דרכו כהיאחזות נח"ל, הפך לקיבוץ בשנות ה-80 - אך ננטש לאחר עשור.

המפגינים משתמשים בטענות 'חוקיות', לפיהן המועצה הארצית לתכנון ובניה קבעה כי בעיר יתגוררו 50,000 איש, ומי שמכיר את הציבור החרדי יודע, לטענת המתלוננים, כי הבאת מאסה של משפחות לאזור, פירושה המעשי הוא הרבה יותר מ-50,000 תושבים.

הממשלה בישיבתה, אישרה הקמת ועדת מנכ"לים, שבראשה יעמוד מנכ"ל משרד השיכון, שתפעל לקדם את התוכניות להקמת העיר, כמה שיותר מהר.

משרד השיכון אומר בתגובה להחלטת הממשלה, כי הקמת ועדת המנכ"לים נעשית בכדי לבטל את החסמים הכרוכים בהקמת העיר, ולזרז ככל האפשר את כל האישורים הנדרשים.

שר השיכון אריאל אטיאס אמר, כי הוא מקווה שעד לסוף השנה, יוציא המשרד 10,000 יחידות דיור. לפי איך שזה נראה עכשיו, הוא גם יעמוד במילתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}