ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

הילולת ה-40 לאדמו''ר רבי יצחק אבוחצירא זצוק''ל סידנא ''בבא חאקי''

פרוייקט מיוחד ובלעדי וידאו ותמונות נדירות מחייו 40 שנה לפיטרתו

המונים ובראשם גדולי תורה ורבנים חשובים ובראשם האדמו''ר רבי יחיאל אבוחצירא השתתפו בהילולת ה-40 לאדמו''ר רבי יצחק אבוחצירא זצוק''ל סידנא ''בבא חאקי''

המונים מכל רחבי הארץ השתתפו בהילולה הגדולה של רב הפעלים הגה''צ כ''ק האדמו''ר רבי יצחק אבוחצירא זצוק''ל סידנא "בבא חאקי מנהיגה הרוחני של יהדות צפון אפריקה" רבה של רמלה-לוד, מקים עולה של תורה וחבר מועצת הרבנות הראשית בציון שנת הארבעים להסתלקותו שנערכה ברוב פאר והדר באולמי "אשר" ברמלה במעמד גדולי תורה רבנים אישי ציבור דגולים ובראשם בנו וממשיך דרכו האדמו''ר רבי יחיאל אבוחצירא שליט''א.

החל משעות הצהרים התקיימה עליה המונית לקברו בבית העלמין ברמלה, שם העתירו בתפילה אנשים שהגיעו מכל רחבי הארץ, לשם כך העסקנים בעזרת העיריה עמלו ללא ליאות על מנת להכשיר את השטח להמונים.

במעמד נשאו דברי תורה, מעשים והנהגות בקודש על בעל ההילולא זצוק''ל רבנים חשובים ביניהם, הרה''ג רבי שלמה משה עמאר הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרה''ג רבי אברהם חפוטא ראש ישיבת הרמב''ם, האדמו''ר בנש''ק רבי ברוך אבוחצירא, הרה''ג רבי שמחה הכהן קוק רבה של רחובות וחבר מועצת הרבנות הראשית. את המשא המרכזי נשא בנו ומממשיך דרכו האדמו''ר רבי יחיאל אבוחצירא רבה של רמלה.

הרבנים בדבריהם את פועלו הרב של הרב זצוק''ל בהעמדת התורה על תילה כבר משחר ילדותו כאשר גדל על ברכיהם של משפחתו הקדושה הרבנים לבית אבוחצירא זצוק''ל וכך גם המשיך להנהיג את צאן מרעיתו עם עלייתם לארה''ק בראשיתה של הקמת המדינה תוך כדי שהרב זצוק''ל מתווה את דרכם לשמור על הגחלת בחינוך היהודי-התורני מסורת ישראל סבא.

עוד ציינו הרבנים בדבריהם, שהאדמו''ר ה''בבא חאקי'' היה דמות מרכזית בשני העשורים הראשונים לאחר העליה ההמונית לארץ ישראל ממדינות ערב שהחלה בסוף שנת תש"ח אותם. ימים גורליים לעיצוב דמותה הרוחני של הישוב בארץ ישראל, פעילותו היתה ללא הפסקה, דלה והשקה תורה ואמונה מידי יום בישוב אחר תוך כדי שימת דגש על החינוך הרוחני בקרב הדור הצעיר. פעם בפעם היה נוטל חלק במאבקים ציבוריים ובויכוחים השקפתיים לנווט את ספינת היהדות לבל ישטפוה המים הזדונים חינך והורה דרך לרבים, ובכך שימש חומה ומגדל לעולם התורה. הסכים ונטל על עצמו את הנהגת הכלל על אף המסירות העילאית והעמל שהיה כרוך בזה, וכל זה היה בזמן שהיה עליו לנהל ולהתמודד בניהול משפחתו העניפה והערים הגדולות רמלה-לוד שעמד בראשם. בימי חייו בחן העמיד רבנים לכהונת רבני עיר במקומות שונים בארץ.
הגר''ש עמאר סיפר נרגשות לציבור שעדיין זוכר כיצד בהיותו אברך צעיר נבחן אצל ה''בבא חאקי'' כהכנה בסמיכה לרבנות ובאותו זמן גילה את גדלותו ועיונו בתורה באופן פלאי וכל זה למרות עיסוקיו הרבים בהנהגת עול הציבור שהיו מונחים על צווארו החל משעות הבוקר המוקדמות עד שעות הלילה בהן נודד מעיר לעיר וממושב למושב כדי לחזק ולעודד את אותם משפחות שעלו ארצה ונותרו ללא רועה.

בין המשעים הרבים שסופרו בהילולא סופר, כי בהילולא שנערכה לכבודו של הגה"צ רבי דוד בן ברוך זצוק"ל זי"ע שהיתה מתארגנת מידי שנה ליד ביתו של רבינו הבבא חאקי ברמלה.
היו משתתפים אנשים רבים מרמלה ומהישובים הסמוכים וגם רבינו זצוק''ל היה מוזמן לאותה ההילולא. וכידוע שבין הפיוטים והדרבי תורה היה מנהג לשתות עארק.
באחד הפעמים פנה רבינו לאחד המשתתפים בסעודה מר אברהם עמוס ז"ל שהיה איש חדור וקורן אמונה גדולה ומקושר מאוד לרבינו. ואמר לו, אני שומע שהעארק עומד להיגמר אני מטיל עליך משימה קח את הבקבוק אשר בידי, כסהו ותחלק לכולם, ובעזרת ה' לא יחסר עד סיום הסעודה שהיתה נמשכת עד קרוב לחצות.
מר אברהם לא שאל שאלות אפילו שהיה מקום לשאול והכיצד בקבוק כה קטן והוא כמעט מרוקן?! אמנם לא שאל, והחל למזוג כיד המלך ובשפע וזאת כיון שהצדיק אמר כסה - היה ודאי לו שברכתו תשרה, וב"ה עשה והצליח. לבסוף אמר לו רבינו – פניתי דווקא אליך כיון שידעתי שאתה תעשה זאת ללא צל של ספק ולכן הצלחת.

בסיום המעמד, האדמו''ר רבי יחיאל אבוחצירא ערך ברכת מי שבירך למשתתפים הרבים שטרחו ובאו לכבוד ההילולא. יצויין שההילולא היתה בחסות ידיד המוסדות מר אהרון פרץ הי"ו מקבוצת "פרץ בוני התיכון" אשר הכירו את האדמו''ר הבבא חאקי" זצוק''ל עוד רבות בשנים.

למחרת ההילולא (חמישי) בשעות הצהריים התקיימה תפילה המונית ברחבת הציון הקדוש ברמלה בהשתתפות אברכי הכוללים ותלמידי הישיבה ורבים מתושבי העיר כשלפני התיבה עובר בנו האדמו''ר רבי יחיאל אבוחצירא אשר שם העתירו בתפילות ובתחנונים לישועת כלל עם ישראל הזקוקים לישועות גדולות לפרט ולכלל בימים אלו.

























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}