כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מי מושך בחוטים? החבר'ה של ליצמן

עיתון 'ישראל היום' יפרסם במהדורת סוף השבוע את רשימת 13 'המושכים בחוטים' בציבור החרדי • אתר 'בחדרי חרדים' מרגיע חלק מהעסקנים: אתם ברשימה • כל הפרטים

מושך. יעקב איזאק
מושך. יעקב איזאק

מיני סערה בביצת העסקונה החרדית: עיתון 'ישראל היום' שהחל לאחרונה להוציא-לאור עיתון סוף שבוע, יגיש השבוע לקוראיו תחקיר מיוחד - על 13 אנשים המושכים בחוטים בציבוריות החרדית.

כתב העיתון, יהודה שליזנגר, שערך תחקיר מקיף במשך שבועות ארוכים, הקפיד למצוא דווקא את אלו שאינם נבחרי ציבור, וכוחם נובע מפעילות ציבורית כזאת או אחרת, שהביאה אותם לעמדת כח במגזר.

השמועות על התחקיר דלפו כבר ביום שני האחרון, לאחר שהגיעה פניה ממערכת העיתון למושאי הכתבה, בכדי לבקש תגובה על הנאמר בה. השמועות החלו להתפשט כאש בשדה קוצים, והעיתונאי יהודה שלזינגר, העומד מאחורי התחקיר, החל לקבל פניות רבות: מאן דהוא ביקש שיסירו את שמו מהתחקיר, מכיוון שהדברים עלולים להזיק לעסקיו; אחר ביקש דווקא להיכנס לרשימה, מכיוון שהוא רואה בה רשימה יוקרתית שעלולה לעזור לו בהמשך עסקיו.

פרט מעניין מתוך הרשימה, היא הנציגות המכובדת אותה קיבלו יועצי ועוזרי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: יעקב איזאק ומנחם גשייד. הראשון משמש כיועץ תקשורת והשני עוזר בכיר. אין ספק שהשניים זכו להיכנס לרשימה, בצדק. אין סערה ציבורית במגזר החרדי, שהשניים לא לקחו בה חלק פעיל. קשה להמעיט גם בעבודה שעשו השניים בהחזרתו של ליצמן למרכז הקונצנזוס.

עוד שם מעניין הנמצא ברשימה, הוא נכדו של הגרי"ש אלישיב - אריה אלישיב. אריה, הנחשב לנאמן ביתו של הגרי"ש, יושב על השיבר ברחוב חנן: ברצותו מכניס וברצותו מוציא. הכח שיש בידיו, והשליטה על ביתו של פוסק הדור הליטאי, מכניסה אותו ללא ספק למקום מכובד ברשימה.

גם יו"ר ארגון 'עזרא ומרפא' - אלימלך פירר, הנחשב למקורבם של פוליטיקאים רבים, ועזר במהלך שנות עסקנותו הרפואית לכל המי ומי במדינה, נכנס לרשימה כמי שמושך בחוטים רפואיים לצד חוטים עסקניים.

הרשימה המלאה ללא ספק תנפק כמה שמות שיגרמו להרמת גבות בציבור החרדי, ולשאלות האם אלו המושכים בחוטים בציבור החרדי או שרק לחץ על העיתונאי הצליח למקם אותם ברשימה?

כל התשובות מחר, בעיתון 'ישראל היום'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}